tirsdag 31. mars 2009

Vi har en annen kamp også....

Idag har vi vært hos pasientombudet, som mange av dere vet og som dere sikkert kan lese ut av bakgrunnen så mener vi jo at jeg har blitt grovt feilbehandlet! De burde ha tatt flere undersøkelser og spesielt når svulsten vokste. Dette er ikke noe vi graver oss ned i, men det er heller ikke noe vi kan glemme og ikke gjøre noe med. Så nå har vi satt igang den prosessen og dette vet jeg at vi vinner! Vi har allerede utalelse fra en lege om at dette er grovt, godt å få en bekreftelse på det. Noe jeg føler jeg har et behov for er også å møte de på brystdiagnostisk senter i Drammen slik at de kan se hva deres manglende behandling har ført til, slik at de kan endre rutiner og ikke gjøre feil igjen! De på pasientombudet kan få til et møte og være med oss på det. Så det kommer vi også til å gjøre når tiden er moden for det.

Så litt supergreen...vel, det har jeg ikke prøvd på idag og drikke, men har fulgt alt annet. Tatt dråper i vannet mitt og spist ritkig. Det går greit, selv om jeg har lite energi. Min kjære storebror og mamma har lagd deilig middag til oss idag:) poteter gir meg energi og det er godt!

Ser at jeg har fått masse følgere og vet at det er fler enn de som legger seg til, setter veldig pris på det:)

4 kommentarer:

  1. Syntes det er flott dere tar opp den kampen også. Nå tenker jeg ikke at det er så mye til kamp for de bør legge seg jævlig flate uten kamp i grunn. Pasientombudet er i hvertfall kjempeflinke til å følge opp. Har nylig erfaring med de.

    Tenker ikke du skal ta så på vei dersom kuren ikke er like grei med deg hver dag. Viktigste for deg er å gjøre energiskapende ting. Syntes 6 liter i utgangspunktet høres usannsynlig drøyt ut til dagsdose å være men jeg skal ikke mene altfor mye om det.

    Flott at broder og mor kokkelerer også. Jeg kan ta Jørgen i fiskekokkekurs her et par kvelder.

    SvarSlett
  2. Hei Grethe,
    Ja dette var ein sterk historie. Då eg snakka med far din like før sist jul, var vi begge opptekne av at det skulle gå bra med deg og sjukdomen. Det skulle altså bli nokre fleire skjær i sjøen. Men så sterk som du tydelegvis er så har eg eit godt håp, og stor tru på at dette skal gå bra. Vi føler oss veldig maktesløse i å hjelpe, men i desse "internet-tider", og alle gode venner og venninner så er det å håpe at du får tilgang det beste verden kan tilby i din kamp. Det er stadig oppslag i avisene om framgang i forskningen. Vil fylgje med på bloggen din, og håpar på framgang. Vær sterk!
    Med helsing - Dagfinn Otterskred

    SvarSlett
  3. Jeg følger deg daglig på bloggen. Syns det er så fint at Raymond er der hos dere. Han kan gi deg mye positiv energi vil jeg tro. Vi fikk jo en dose på juleselskapet. Snakket med ei på jobben, og hun kunne fortelle om 2 tanter som også hadde hatt kreft. De hadde vært i kontakt med Anne Britt Mælandsmo i Drøbak, tlf. 46 41 36 43, og fått god hjelp. Dette var en dame som drev med alternativ behandling og hadde spesielle evner. Tenkte jeg måtte skrive det til deg, så ikke noe ble utelukket i denne prosessen. Hun kunne visst allerede si på telefonen om hun kunne hjelpe eller ikke.

    Du tar frem superkreftene du nå, selv med lite energi så starter du prosessen med pasientombudet. Dette viser at du har noe ekstra bra i deg som du utnytter nå. Ikke nok med det, så skriver du så godt på bloggen slik at vi kan følge deg og dine.

    Ja, det er mange som følger deg, Grethe. Nå vet jo mine to på Konnerud hva en blogg er, og har tatt det inn i det daglige ordforrådet.

    Stå på Grethe, og alle dere andre rundt.

    Varme tanker fra Monica og "Roy"

    SvarSlett
  4. Jeg heier på deg Grethe. Vondt å lese om utviklingen, men man har ingenting å vinne på å gi opp. Dette skal gå bra!

    Klem, Anne

    SvarSlett