fredag 15. mai 2009

Den første dagen ble en bra dag

Først av alt vil jeg takke alle som fulgte oppfordringen min igår og la seg til som følgere, og til alle som har lagt igjen kommentarer til oss. Har ikke orket å lese igjennom alle ennå, men setter utrolig stor pris på alle kommentarene og hilsningene. Alle kommentarene blir selvfølgelig lest, men blir mye gråting, så det tar litt tid :)
Det gjør veldig godt å vite at så mange følger med oss og er med oss i denne siste tiden sammen. Tusen takk til alle!

Så til denne dagen. Jeg overnattet inne hos Grethe inatt. Det gjorde ufattelig godt. Igår kveld fant jeg den roen jeg har savnet de siste månedene. Litt rart å tenke på med den beskjeden vi hadde fått, men da det ble stille, og Grethe sovnet ved siden av meg kom roen.
Dagen idag startet med en tur hjem, da Lea-Sofie gikk i 17. mai tog. Var veldig koselig, og siden mine foreldre, Grethes foreldre og våre søsken og en svigerinne var her, ble det en stor familehappening, noe jeg tror Lea-Sofie satt veldig pris på. Egentlig skulle hun bli med å hente Grethe, men da ambulansen måtte komme tidlig ble hun heller med hjem, mens jeg dro inn for å dra hjem med Grethe.
Hjemme ventet nyvasket og shina hus(sånn er det å ha en flott familie), og et deilig boblende massasjebad. Var så utrolig flott å se Grethe komme opp i badet. Ansiktsutrykket var ubetalelig. Hun hadde det helt topp! Ellers har dagen gått med til grilling, familiesamvær og en hyggelig kveld med mye prating. Alt i alt en meget bra dag. Lenge siden jeg har sett Grethe i et så godt humør. Selvfølgelig har vi og grått masse, men det må vi bare:)

PS! Imorgen kommer det og litt bilder fra den siste tiden.

23 kommentarer:

  1. Glemte å si at vi ikke har sagt noe til Lea-Sofie ennå, da hun har kost seg så mye idag, men vi tar den samtalen imorgen.

    SvarSlett
  2. Å kjære dere, så godt å lese at dagen ble så fin og at dere har kost dere masse. Utrolig koselig at dere kom i dag, det var stas for Lea-sofie. Kunne bare ønske at Grethe kunne vært der også, men hun var i tankene våre. Jeg ordnet pølser så fikk ikke gitt deg en klem Jørgen så sender en over nå jeg.

    Skulle gjerne sett Grethe når hun badet men kan se henne for meg så nå kom smilet oppi alle tårene her.

    Det er så utrolig å lese hvordan dere takler alt og kjærligheten dere imellom . At du nå har fått henne hjem og kan pleie og være kjærlige sammen den siste tiden er ubetydelig!!
    Det vi andre tar for gitt får et helt annet perspektiv når vi leser deres hverdag.
    Takk for at dere minner oss på at vi ikke skal ta ting for gitt og heller sette mer pris på ting. Ingen vet hva morgendagen vil bringe.

    Håper dere får mange mange slike dager fremover - det skal jeg krysse fingrene og be for.

    Lykke til i morgen - hils familien. Og Jørgen - nok en gang takk for det du skriver.

    Til min kjære Grethe - velkommen hjem - krysser fingrene for at du får mange gode dager med familien. Sender over masse energi og ennå flere varme klemmer. . . .

    klem fra meg

    SvarSlett
  3. Kjære dere! Godt å få en oppdatering. Bare det å lese at Grethe hadde en god opplevelse var godt, og at dere sammen har hatt en minnerik dag og kveld. Tårene har strømmet i ettermiddag og kveld. Tenker på dere hele tiden. Det er ufattelig. Og Jørgen, du er virkelighetens supermann. Gla i dere.
    klem

    SvarSlett
  4. Jeg føyer meg til de andre damene her - så godt å få en oppdatering fra dere.. og så utrolig godt å høre at dere har hatt en fin dag!!

    Vi er så mange som har tenkt på dere hele dagen, som har sendt tanker, energi og bønner til dere.. og i kveld er vi mange som har tent lys for deg Grethe.

    Jeg ønsker dere alt det beste! Lykke til med samtalen i morgen.

    Klem fra Britta.

    SvarSlett
  5. Enig - takk for oppdatering. Veldig veldig fint å høre at dere har hatt en fin dag! :o) Har dere i tankene og i hjertet mitt hele tiden!

    klem fra Marianne

    SvarSlett
  6. Kjære Grethe!
    Jeg har fulgt bloggen din i kort tid etter at en kollega har snakket om deg lenge. Først for noen uker siden spurte jeg etter navnet ditt, og da jeg skjønte hvem du er fikk jeg sjokk.. Du er jo Grethe som jobbet i Skoger Naturbarnehage!
    Siden dette har jeg fulgt deg og din familie, og da jeg kom på jobb idag fikk jeg høre av min kollega hva Jørgen hadde skrevet igår.. Våre tårer var vanskelig å holde tilbake..
    Når jeg selv leser de siste oppdateringene skjønner jeg at du har valgt riktig mann, og ikke minst har du hele veien vist en fantastisk livsvilje. Det virker som om dere har mange gode mennesker rundt dere, og det må være godt i denne tiden dere går sammen inn i nå.
    Vanskelig å avslutte med ord som kan gi styrke, men jeg vil bare si at du har lagt igjen mange gode stunder og opplevelser hos mange barn i Drammensområdet. Du har vært en av de som har ivaretatt det kjæreste jeg har, og det vil jeg takke deg så fantastisk mye for.
    Jeg følger bloggen deres videre og ønsker dere gode dager og opplevelser sammen.
    Ikke minst ønsker jeg dere lykke til med samtalen dere skal ha med datteren deres.. måtte dere få all mulig styrke til dette!

    Mange varme tanker fra Merethe (mammaen til Daniel og Kaja fra Skoger Naturbarnehage)

    SvarSlett
  7. Kjære Grethe!
    Så godt at du har fått kommet hjem Grethe og at du har fått en fin dag, og kost deg i massasjebadet! ønsker deg mange dager av dem!!!
    Du har en fantastisk mann og det er så godt å se hvilken kjærlighet det er mellom dere, dere har vist oss andre hvor viktig det er å ta vare på hverandre i hverdagen og sette pris på det vi har!
    Tenker tilbake til når du kom til oss i Kjerraten, du med ditt varme gode smil og glade latter. Er kjempeglad for at jeg har fått blitt kjent med deg og jeg kommer alltid til å sette pris på det du gjorde for oss i Kjerraten. Takk for at du har vært en så god venn og kollega!Kommer aldri til å glemme deg for det!
    Vet dere har en vanskelig samtale foran dere i morgen, skal tenke masse på dere!

    Varme klemmer og gode tanker til dere fra meg!

    SvarSlett
  8. Kjære begge to... Er så glad for at dere har hatt en fin dag sammen i dag. Vi var jo i bhg og feiret 17 mai i dag, og jeg så deg Jørgen og Søte Leah-Sofie..Greide ikke holde tilbake noen tårer. Dagen i dag har gått med på å tenke på dere.. Og jeg har fått en skikkelig vekker om at liver er skjørt. Selv om jeg føler at dagen min er stri med å levere og hente jenter i bhg, lage mat og rydde, som mange gjør... Så kanskje jeg heller skal roe det ned å nyte jentene mine, og min snille samboer. Dere har virkelig fått meg til å tenke.Veldig glad for at dere deler dette med oss. Og jeg synes det er så urettferdig at dette skulle skje deg Grethe!.. Vi fikk så god kontakt da du jobbet på Mauertua sammen med Tiril. Du var helt fantastisk da.. og som jeg leser så er du fremdeles like fantastisk! Det vil gå mange tanker deres vei i tiden fremover, dette er utrolig vondt.
    Dette var noen tanker fra meg.. :) og et ønske fra meg nå er at dere skal få flere fine dager sammen alle 4 i tiden fremover
    Lykke til i morgen.
    Mange klemmer fra Trine

    SvarSlett
  9. Godt å høre det ble en bra dag idag. Lykke til imorgen.

    SvarSlett
  10. Kjære Grethe.

    Det er godt du er der du hører hjemme nå - hos dine kjære som er kjernemennesker. Vil tro massajebadet falt i smak. Vi skulle jo bade med guttene hjemme hos oss. Det er så mye vi skulle skravle om og mimre om.

    Jeg tenker på deg hele tiden vennen min. Solen skinner for deg Grethe, men du er den største lysstrålen.
    Ha en god lørdag sammen med familie og venner Grethe.

    Klem

    SvarSlett
  11. Syns dere er fantastiske mennesker,og veldig glad dere ble våre naboer.Vi ønsker dere mange dager som i går og uansett hvor surt og kaldt og grått og trist været og livet er så nyt det nye badet og ta vare på alt det positive.Vi er glad i dere. Roy og Cecilie

    SvarSlett
  12. Kjære dere!
    Måtte dere få en like god og minneverdig dag i dag som igår. Stor klem fra Merethe

    SvarSlett
  13. Kjære Grethe og Jørgen
    Flott å høre at dere hadde det fint sammen i går. Varmer i hjertet å høre om de gode opplevelsene dere har.
    Tror nok Lea-Sofie koste seg masse i barnehagen i går, jeg ble rent rørt da jeg så dere stilte med så mange familiemedlemmer. SUPERT!
    Var også godt å få snakket med deg litt i går, Jørgen, selv om jeg sliter med å vite hva jeg skal si og selvfølgelig sliter med tårene.
    Håper dere får mange fine dager sammen.

    Tankene mine er hos dere hele tiden.

    Mange klemmer fra Kine

    SvarSlett
  14. Hei Grethe og Jørgen!
    Jeg skjønte ikke hvordan jeg skal redigert profilen min så dere vet hvem jeg er, så jeg skriver det her istedet.
    Jeg er Lisa, venninna til Kine. Tenker mye på situasjonen deres fordi jeg snakker jo en del med Kine. Var fint å høre at Grethe kan være hjemme med familien istedet for på sykehuset!
    Sender positiv energi til dere!

    Hilsen Lisa

    SvarSlett
  15. Hei Grethe!
    Fikk høre i dag at du var syk. Jeg sitter her litt sjokkert og uten så mange ord. Det er en stund siden vi bare var medlemmer av basisgruppe 5. Det eneste vi sloss med var teori og ulike meninger. Leit å høre at du har en mye større kamp å kjempe nå. Men som jeg alltid har sagt; ikke gi deg! Tenker masse på deg og dine!

    Klem fra Lisbeth

    SvarSlett
  16. hei
    fikk beskjed av Lisbeth i dag. Tenker tilbake på basisgruppa og all morro og diskusjoner vi hadde. Ta vare på de gode stundene. Håper de blir mange for deg og familien.

    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  17. Kjære Grethe og Jørgen.

    Jeg har daglig fulgt bloggen siden april da jeg gjennom Kjerraten fikk informasjon om hvor alvorlig situasjonen var.
    Det var ufattelig trist å høre den siste meldingen som kom i går.
    Maria gikk siste året i barnehagen i din avdeling og ble gjennom dette året trygg og klar for skolestart.
    Ditt gode humør ga meg en positiv start på dagen når jeg leverte
    og ved henting fikk jeg alltid litt informasjon om hvordan dagen hadde vært.
    Takk for at du i barnehagen var en trygg og god omsorgsperson for Maria og Karina.
    Både jeg og Siv Janne tenker mye på dere og håper du får en fin tid sammen med familien fremover.
    Vi er takknemmlige for at vi har fått anledning til å følge med på bloggen.
    Dere kan være stolt av bloggen. Den setter virkelig ting i perspektiv og gir oss alle et korrektiv i hverdagen.

    Hilsen fra Roald med famile

    SvarSlett
  18. Jeg håper at du får maaaaaange slike gode dager fremover med familien din jenta mi. Tenker på deg dag og natt. Skulle så ønske dette bare var en vond drøm. Det er så urettferdig!

    Og Jørgen, du er helt enestående! Grethe og barna er heldige som har deg. Kos dere med hverandre.

    Stor klem fra meg.

    SvarSlett
  19. Sender varme,glade,gode,sterke tanker til deg i dag også Grethe <3
    Klem, Kjersti
    (Barndomsvenninner har en egen plass i hjertet vettu :-D)

    SvarSlett
  20. Kjære Grethe og Jørgen!
    Det var med sjokk og vantro jeg fikk høre om den ufattelige triste beskjeden dere har fått og om grethes sykdom i går i bhg.

    Jeg har ikke ord som kan beskrive hvor mye jeg føler med dere...

    Godt å se den nærheten og omsorgen dere har for hverandre. Noe som sikkert er ubetalelig i denne tiden.
    Ønsker deg gode dager sammen med dine kjære...
    Stor klem fra Gøril ( mamman til Sofie)

    SvarSlett
  21. Håper dere får en fin 17.mai feiring :)

    SvarSlett
  22. Vanskelig å skrive noe som gir mening når livet ikke vil mer. Anette og jeg har fulgt bloggen helt siden Raymond fortalte om den. Imponert over dere. Gratulerer med nasjonaldagen. Klemmer fra Anette og Sigurd

    SvarSlett
  23. Kjære, kjære Grethe - takk for at du deler sorg og gleder med oss! Det er så sterkt ---
    det får oss til å tenke på våre liv og hva som er viktig her i livet. Eg skriver "oss" for du skal vite, Grethe at vi tenker og snakker mye om deg og dine. Eg forteller historien din til mange, også mange som ikkje kjenner deg. Alle lytter og stopper opp - det gir oss alle ein annen dimensjon. Håper og trur at vi alle lærer av din styrke og klokskap. Eg har ikkje ord.... ( ser at dette er sterkt for meg, då kjem morsmålet mitt fram. Eg vil fortsette å fylgja bloggen din - har vært med deg heile tida - endelig har eg fått sendt deg noen ord tilbake - Tusen, tusen gode tanker til deg!!! Gleder meg til konserten i teateret - vi blir mange. Stor klem fra Margreta i Svensedammen barnehage.

    SvarSlett