torsdag 28. mai 2009

En meget spesiell dag

Idag har vært en veldig spesiell dag. Har kjent at jeg har både gruet og gledet meg til konserten idag. Regnet med at det ble følelsesmessig tungt å møte mange mennesker jeg ikke har sett på en stund. Samtidig som jeg håpet på en flott konsert.

Og hva kan jeg si. Makan til flott konsert med så utrolig mange flotte artister. Jeg kjente kun til to fra før av, men alle overasket positivt!!!!! Har fått meg flere nye favoritter, sammen med så mange flotte mennesker som var der idag. Den følelsen jeg fikk da jeg så salen fylle seg opp, mens køen i inngangen ikke minket var helt utrolig. Jeg har aldri blitt satt ut og rørt som jeg ble idag. Grethe er nok veldig stolt av hva vi fikk til. Tusen takk til alle nok en gang. Det betyr mer enn dere aner og se så mange mennesker som møter opp for Grethe og hennes kamp som vi sammen skal fortsette, slik hun og ville ønske.

Jeg gleder meg til å se opptaket av konserten så snart det er klart. Er og sikker på at det er et utrolig flott minne for barna, som de kan kose seg meg når de blir eldre.

Nå er jeg hjemme og foreldrene og søstra mi har dratt hjem, og nå er det kun meg og Noah-August her. Litt godt er det og, selvom det er veldig stille her.

12 kommentarer:

  1. Hei Jørgen!
    Takk for en flott konsert! Jeg har hygget meg i kveld, helt enig, disse artistene var kjempebra!!! En flott kveld, å ja Grethe er stolt av dere i kveld!!!

    :) klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Kjære Jørgen!
    Tusen takk for at jeg fikk ta del i dette, og takk for maten ! Gjør godt å tenke på at Grethe likte artister og sanger så dette ble helt i hennes ånd. En minnerik dag som har tatt en god og trygg plass i hjertet mitt, sammen med Grethe.

    Vi er her om du trenger oss :)

    Sammen kan vi alle gjøre en forskjell.

    SvarSlett
  3. Så flott at konserten ble bra, Jørgen. Her var vi dessverre dobbeltbooket med konsert på kulturskolen - og med bursdagsfeiring og fullt hus i morgen rett etter jobb (og dermed 1000 ting å ordne) lot det seg rett og slett ikke gjøre å komme. Men jeg har tenkt masse på dere og er så glad for at du er glad.

    Klem fra Anne

    SvarSlett
  4. Kjære Jørgen!
    Takk for en utrolig flott kveld, er helt sikker på at kjæreste jenta vår var med oss og synes at kvelden var like flott som vi andre synes! Og hun er uendelig stolt av sin kjæreste mann, du er virkelig unik!og for en flott tale du holdt! Vi føler oss heldige for å kjenne deg, og er også stolt av deg Jørgen!

    Stor klem fra Atif og meg

    SvarSlett
  5. Kjære Jørgen. Tusen takk for en flott minneskonsert. Godt å få treffe deg. Veldig imponert over både det du sa og den du er. KLemmer fra Anette og Sigurd

    SvarSlett
  6. Takk for konserten!
    Grethe hadde vært og er utover alle grenser stolt av deg.
    Kvaliteten på musikken og ektheten i engasjementet gledet og gleder.

    Natta, Noah-August og Jørgen.

    Raymond og Anton

    SvarSlett
  7. Jørgen, det ble en perfekt kveld. Spes når min svenske favoritt ble tolket..Takk igjen for at du deler og er den du er...Jeg er som flere veldig glad for å kjenne deg og ha deg som kompis.

    Det var en inspirerende kveld og man har allerede tenkt ut noen måter å bidra på.

    Sammen går vi videre på veien, sammen kan vi gjøre forskjell.

    John

    SvarSlett
  8. Kjære Jørgen.
    Takk for konserten. Den var flott og følelsesmessig. Og så må jeg samtidig rette en stor takk til Mai-Britt som ordnet dette istand. Jeg er imponert.

    At du både gruet og gledet deg er fullt forståelig. Men er glad du hadde en flott opplevelse. Det fortjener du.

    Klem fra Kine

    SvarSlett
  9. Kjære Jørgen.

    Takk for en flott konsert!
    Jeg fikk ikke håndhilst på deg og fortalt deg for en flott person jeg oppfatter deg som. Derfor gjør jeg det her. jeg er en av mange fra Svensedammen barnehage.
    Alle synes det var en flott konsert og du holdt en inponerende og flott tale Jørgen.
    Den talen hadde Grethe vært fornøyd med og med konserten.
    Nå er det Svanhild vi kjenner best, det var godt å se deg Svanhild, godt å få holde rundt deg.
    Dere viser vor viktig det er med familie, venner, kolegaer og sammhold når noen i familien dør på denne måten.
    Ønsker dere alle en god pinse og styrke til alle nye dager.

    Dikt
    Vil noen deg godt, flyr det en hvit fugl fra hans hjerte, kommer til deg og kviter kjærlig.
    Vil noen deg vondt, kommer det en svart fugl, setter seg på en stein, stirrer inntrengende.
    Til hverdags har alle fugler mellomfarger.
    Men ligger du i avgrunnen, eller står du på toppen, da er alle figler hvite eller svarte.
    Glem aldri den hvite fuglen som kom til avgrunnen, og som kom på toppen.
    Av: Ragnvald Skrede.

    SvarSlett
  10. Tusen takk for en utrolig flott konsert i går kveld. Artistene var kjempe flinke og ikke minst dine ord, så sterkt og tydelig! Jeg er utrolig imponert over hva dere har klart å få til og hvordan dere takler dette, Grethe ville vært stolt. Vi er så mange som tenker på dere alle, hele familien til Grethe, og at vi får lov til å være med å vise dere det gjennom dette arrangementet er jeg veldig glad og takknemlig for.
    Sender også en hilsen og mange klemmer til Svanhild og Inge, det var godt å se dere igjen i går. Som gammel nabo og barndomsvenninne av Grethe har jeg jo opplevd mye sammen med dere selv om det begynner å bli noen år siden sist. Håper vi sees igjen om ikke så alt for lenge!

    Ønsker dere alle en god pinse.

    Varme tanker og klemmer fra Linda G.

    SvarSlett
  11. Hei Jørgen.

    Jeg må si meg enig om at det ble en kjempe fin konsert i går. Var faktisk litt spent selv på hvordan kvelden vill bli, men den ble overall forventning! Sikker på at Grethe satt på sin skinnende stjerne og så ned på oss, kjempe stolt og glad. Syns det var tøft av deg gå opp på scenen å si noen ord, det var fint og rørende.
    Gi Lea sofie og Noa August en kos fra meg da.

    Klem Lisbeth

    SvarSlett
  12. Kjære Jørgen, Svanhild, Inge og resten av familien..

    Dere utgjør en forskjell, dere er unike, dere er medmennesker på en så nær og fantastisk måte. Dere deler deres sorg og kjærlighet for Grethe med oss andre. Takk!

    Grethe, for en minnestund det ble. Like vakker som deg! Jeg vet at du er stolt og at det ble ryddig og ordentlig - akkurat slik du ville ha det. Du er i mitt hjerte Grethe -for alltid...

    Det var veldig hyggelig å hilse på deg Jørgen, takk for en enestående innsats - nå ruller ballen videre:)
    Svanhild og Inge, det var så godt å se dere igjen og gi dere en klem.

    Varme klemmer fra Caroline og familien

    SvarSlett