søndag 3. mai 2009

Fram og tilbake, men nå blir jeg!

Nå ble det noen dager siden jeg har skrevet og sliter jeg faktisk med å huske alt som skjer og ikke skjer..men vi tar de store trekkene så slipper dere lese lange detaljerte utredninger (tror jeg...)


Fredag begynte jeg jo å føle meg ganske bra, var oppe på beina og testet formen, og den ble bedre. Hadde malyst, s elv om jeg ikke spiste så mye eller drakk. Men var jo fortsatt koplet til intravenøst og fikk jo mitt der. Fredagen kom Raymond fra Bergen, så han, pappa, andreas og jenta mi kom rett inn hit etter å hentet han på toget. Da var jørgen her også, den stor familien inne på et lite rom. Men det var så utrolig koslig! Det gav meg jo energi og følte at nå vil jeg hjem sånn ut på kvelden! de skulle koble meg fra intravenøsen da, men jeg ville hjem og teste hvordan det skulle bli. Jørgen pakket tinga mine og jeg gjorde meg klar...jada...da kom det igjen oppkast og diare! så nedtur! men da var det bare hjem, hjem som jeg ville. Så da gjorde vi jo det!

Lørdagen kom foreldrene til jørgen også, så hele gjengen var igang med terassen og støtte mur! Jeg var svekket og fikk i meg lite drikke og mat...mamma prøvde og gjorde en god innsats. Det som var godt var blåbær suppe fra naboen deres, den var god og gav meg energi, så tusen takk!! hadde en super dag meg masse flotte og nære samtaler opp i senga vår, blitt et samlingssted det:) og fått god pleie som vanlig! men ingen hurra dag når det gjaldt formen...på kvelden ble jeg kvalm og kastet alt opp:(

Jeg var kvalm hele natta og tidlig morgning idag kastet jeg opp igjen og brakk meg, følte meg helt ødelagt! Bestemte meg da at det ble sykehuset neste, klarte ikke å få i meg noen ting ikke drikke heller. Tanken på å komme seg inn hit var heller ikke god, så vi skulle få sykebil, men jeg var ikke prioritert som nr 1, for når vi fikk beskjed om at bilen var på vei, måtte den til en ulykke på Liertoppen. Og det kunne ta tid..så da kjørte vi selv,og de på sykehuset stod klare med senga mi ved inngangen og trillet meg opp. Så denne gangen gikk det mye bedre! Det hjalp raskt å få intravenøs med medisiner og alt som hører til. Så nå ligger jeg her og har det mye bedre, men kommer ikke hjem før jeg spiser og drikker normalt igjen! jeg skal ta det rolig denne gangen...ingen sushi på senga:) mamma og pappa har vært her på kvelden med meg og det er trygt og godt.

Men dette er tøft og er utrolig redd for at det er sånn jeg skal ha det framover og ikke komme meg igjen.............men jeg kjemper meg langsomt tilbake! gleder meg til å komme hjem og kan kose meg i "karet", det kan jo hende det kommer før meg.

Dette var helgens oppdateringer, er litt borte vekk i oppkastet og alt det der om dagen, så får ikke med meg så mye av hva annet som skjer rundt meg, men det blir vel bedre når formen stiger håper jeg.

klem fra meg på radiumen:)

5 kommentarer:

  1. Sov godt kjære søster.
    Harald vant kortspill, Lea-Sofie på andre plass. Verdens beste jente, nydusja og blid.

    Sees i morgen.

    Klem storebror.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Kjære kjære deg.
    Det er så leit å høre at du ikke er noe i form om dagen, men nå er du i trygge hender, så vi får håpe det hjelper. Det er utrolig rørende å lese om din herlige familie som stiller opp for dere dag og natt, de fortjener masse masse ros. Dere er bare helt unike alle sammen!!!!!!
    Tenker på deg hver dag vet du så sender over all energi jeg bare har, og krysser fingrene for at du skal bli bedre så du kommer deg hjem igjen.
    Riktig god bedring vennen. Er her om det er noe jeg kan gjøre. Stooooooor varm klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Hei Grethe.

    Håper du får en fin kveld i dag med besøk av drammensnuppene. Blir koselig å se deg til onsdag. Stå på! Du er utrolig!!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Der er du jo jenta mi! så koslig! da er det du som skal ta ansiktet mitt da? fortsette velværet? brynene trenger en omgang:)

    klem

    SvarSlett