mandag 18. mai 2009

Hei alle sammen!

Krefter er samlet for å skrive litt blogg!


ja hva skal jeg si og starte med...ting gikk plutselig fort igjen måtte vi omdefinerer livet vårt sånn plutselig. Jeg viste jo at jeg skulle dø, det skal vi jo alle...men kjenne det og høre det så brutalt og vondt, det er jo nok et sjokk. men igjen har vi tatt det med fatning og gjør og har gjort det beste ut av det. Men for en familie jeg har som er der hele tiden og mer enn det med kjærlighet, omsorg, hjelper til med alt ja, vi er et godt stort team rett og slett. Så når jeg takker da og viser at jeg setter pris på ¨å sier de at dette ville alle ha gjort og ingen ting å takke for. Men det er ikke en selvfølge alt det. Vi kunne i utgangspunktet ha vært i en krangel eller rett og slett ikke orket hverandre. Men sånn har vi aldri hatt det og det er så godt nå og at alle er her og alt er smert efritt, det betry mye for meg. Familien min er best!

I går hadddevi jo en fantastisk dag, nesten alle samlet og nei, bedre dag skal jeg lete lenge etter. Målet mitt var å komme på skolen og takket være mange så klarte jeg det! super seier:) takk kjære naboer for stol og bil! og min kjære må jo jeg skryte av her som kjøper klær til jenta si for å pynte henne og er så flink, han er bare den aller beste og så deilig å ha en bestevenn og mann som han.


Dagens gjøremål for meg er at fotograf sønstrøed kommer hjem til oss for å ta bilder, flotte minner og det gleder jeg meg til. deilig at han ville komme hjem så vi kan gjennomføre dette. Bildene kunne vi allerede få velge dagen etterpå, bra altså.

Dette er selvfølgelig en super tung tid, jeg gråter masse og er mye lei meg, men det er godt også, vi viser følelser hele tiden. Fortelle dette til min kjære lille elskede jente er så vondt at det finnes jo ikke ord. alt jeg ville og gledet meg til å oppleve med barna mine er hvert er nå revet brutalt fra meg..men nå lever jeg i nuet og gleder meg over alt.

En liten oppdatering som sikkert ble litt rotete og rar...men sånn er jeg jo om dagen..hehe...så det blir som det er:) TUSEN TAKK FOR AT ALLE HÅPER JEG TAR Å LEGGER SEG TIL SOM FØLGER NÅR DE LESER DETTE. DETTE ER JO PRIVAT OG VI UTLEVERER OSS MASSE OG DA SYNES JEG DET ER FINT Å HA OVERSIKT OVER HVEM SOM FØLGER MED, SÅ TAKK! OG TAKK FOR OMTANKE OG OMSORG ALLE, BET BETYR MASSSE, MASSE!

Må bare si at jeg skrev så mye om familie istad at jeg glemte de fantastiske vennene våre, kunne ikke klart meg uten og er uedelig glad i dere og setter pris på alt dere gjør og at dere er her. men det vet dere! så en stor klem!

nå er jeg ferdig! klem til dere alle

20 kommentarer:

  1. Hei Grethe!

    Jeg tenker så mye på deg om dagen og har ingen vansker med å sette meg inn i din situasjon. Men du skal vite at det du skriver har satt dype spor i meg og jeg har virkelig lært å sette mer pris på livet som er så dyrebart. På den måten er det så flott at du står fram med din historie for jeg føler virkelig at den gjør en forskjell. DU har gjort en forskjell i mitt liv og det takker jeg deg for.
    Og husk at jeg er glad i deg for alltid!

    Klems Ingunn

    SvarSlett
  2. Så flott at du kom deg bort på skolen, med hjelp fra mange men mest av alt din egen vilje. Jeg tror som blir skrevet over her at mange lærer og setter pris på ting gjennom denne bloggen. Den er så fyllt med reinspikka positivitet og glede tross i all sorg og rå urettferdighet.

    John

    SvarSlett
  3. kjempegod ide å få en fotograf hjem, det blir godt for barna å ta med seg videre i livet. vi er stum av beundring for hvordan du takler det, grethe. og rørende å lese om det gode forholdet mellom deg og jørgen.
    livet er himmelstormende urettferdig, men dere deler ut gjennom bloggen en kjærlighet så sterk at dere tilfører oss som leser et uutslettelig inntrykk.takk.
    mange klemmer fra maja,olve, tonje og tante torill

    SvarSlett
  4. Kjære kjære Grethe.
    Så godt å høre fra deg igjen, du er så herlig og har en styrke som er helt utrolig. Tar av meg hatten for den!!!!!

    At du har den beste familie er ikke i tvil, må være utrolig godt i en sånn situasjon at dere sammen kan gjøre dagene til de beste. Hvordan dere fortsetter å lage minner og nyter hver enkelt dag er IMPONERENDE.

    Det er jammen ikke lett å sette seg inn i hvordan en sier til sine kjære barn at de snart mister mamma, så det skjønner jeg at var tøfft. Men sånn er desverre livet at en ikke vet hva morgendagen vil bringe. Derfor er det så viktig å sette pris på det livet en har og lage gode minner.

    Der er dere utrolig flinke, den styrken dere sammen har er unik så de minnene dere har, og nå lager, er minner for livet. Kjempe viktig for ungene og som de kommer til å sette stor pris på senere i livet.

    Til slutt ønsker jeg deg lykke til på ferden Grethe. Takk for alle minner og vit at du har en stor plass i hjertet mitt. Tusen takk for at jeg har fått lese bloggen og skrive mine tanker her også.

    Jeg lover at vi skal ta godt vare på barna dine og din kjære.

    Gla i deg vennen. Varme tanker og klemmer fra meg.

    SvarSlett
  5. Kjære Grethe.. Du er så flink til å takke, men jeg vil også takke deg;
    -takk for at vi ble kjent
    -takk for at du har lært meg så mye om livet
    -takk for at jeg får lov til å tenke på deg hver dag
    -takk for at jeg får gjøre en forskjell for deg
    -takk for at du er du og bare du.

    Klem snuppelure:-)

    SvarSlett
  6. Hei Grethe!

    Så godt å se deg her på bloggen igjen, i egen person. Så godt å høre fra deg med dine egne ord, din egen fantastiske måte å være på!

    Det gjør meg så glad, så varm og god rundt hjerte, å se at du nyter boblebadet, familien og vennene - og at du fikk en fantastisk dag i går! Du står overfor en tøff oppgave, og det finns dessverre ingen enkel måte å gjennomføre den på. Men i all sin elendighet, har allikevel livet fantastiske gleder på vent for oss.

    Tilfeldighetene ville at vilkårlig slo opp i en bok i en bokhandel i dag, og denne teksten lyste mot meg:
    En plutselig befriende tanke faller ned
    i hodet på meg akkurat nå
    Den skal du min venn som går
    og myser litt på livet ditt få
    Du syns du går for sakte
    og tiden går for fort
    og målstreken er fjernere enn før
    Men fri til å gå videre er den som har forstått
    Den handler ikke om hvor langt du har kommet
    det handler om hvor langt du har gått

    Hold hode høyt
    Hold hjertet varmt
    Hold av Hold om
    Hold ut Hold på
    Hold med Hold hardt
    Hold godt Hold i
    Hold av Hold om
    Hold ryggen fri
    Men Hold aldri opp
    Hold aldri opp

    Du sier andre kjenner sikkert mer tilfredshet i sitt liv
    i arbeid eller redets lune skjul
    Men hør min venn det er'ke alltid like lett å være rede
    når men er fugl
    Så sannheten har plaster og drømmen er litt halt
    og ungdomsvennen møtet er en sjelden gjest
    Men motorvei til paradis har ennå ingen fått
    Det handler ikke om hvor langt du har kommet
    det handler om hvor langt du har gått

    Hold hode høyt
    Hold hjertet varmt
    Hold av Hold om
    Hold ut Hold på
    Hold med Hold hardt
    Hold godt Hold i
    Hold av Hold om
    Hold ryggen fri
    Men Hold aldri opp
    Hold aldri opp

    Hold av - Hold om - Hold med
    Hold på - Hold ut - Hold i
    Hold fast - Hold fast - Hold fast
    Men Hold aldri opp!
    (Anne Grete Preus, 1996)


    Jeg tenkte at den måtte være til dere, til Grethe og Jørgen! Jeg kjøpte med meg boka hjem, så jeg kunne skrive den inn til dere.. Hold fast ved alt det fantastiske: ved lukter, lyder, varme, gode minner, fine bilder, og ikke minst den spesielle kjærligheten dere har til hverandre!

    Som Mai-Britt skrive; takk for at vi får være en del av "dere". Takk for alt det dere gir oss - du/dere er unike!

    Stor klem og varme tanker fra Britta. :)

    SvarSlett
  7. Kjære Jørgen og Grethe!

    Jeg vil gjerne få føye meg inn i rekken av takknemlighet for at dere har latt oss få ta del i deres kamp. Dere valgt fra første stund å innkludere oss alle i denne vanskelige kampen. Det har vært oppturer og nedturer,og vi har fått lov til å gråte med dere, og le med dere.

    I går gjorde dere vår dag helt fantastisk! Det er så utrolig godt å se hvor godt dere har det, tross alt.

    Vi er også veldig takknemlige for at vi får lov til å hjelpe til innimellom, det gjør så godt for oss, for det er vanskelig å føle seg så maktesløs.

    Dere har lært oss utrolig masse, og er helt fantastiske mennesker hele familien. Jeg er stolt over å kjenne dere!

    God klem, Cecilie og Roy

    SvarSlett
  8. Kjære Grethe.

    Godt å "se" deg på bloggen igjen. Jeg er så takknemlig som har møtt deg på min vei. Du er i mine tanker, hele tiden.

    Veldig lurt å få fotografen hjem til dere, er så bra at dere bruker energien og kreftene deres på hverandre. Det blir noen flotte bilder av flotte mennesker.

    Klem fra Eirik, Espen og Caroline

    SvarSlett
  9. Det var så fint å se dere på skolen i går og godt å få gi deg en klem. Ikke like lett å vite hva man skal si, men vi følger med dere og tenker på dere!
    Imponert over Jørgen som har handlet så pene klær og virkelig funnet en fin kjole, dere er nydelige sammen!
    Flott at Sønsterød kunne komme hjem til dere, dere er så flinke til å lage gode stunder, minner og nyte det som er. Vi lærer mye av dere. Tusen takk for at dere deler alt med oss og gir oss lov til å følge dere. Setter dype spor!

    Store klemmer fra Naima og Halvor!

    SvarSlett
  10. Kjære Grethe og Jørgen!

    Flott å lese om alt det dere klarer å gjøre for hverandre og for Lea sofie i denne vanskelige tiden. Helt utrolig hva dere klarer å mobilisere av krefter for å skape magiske øyeblikk og gode minner sammen...
    Tenkte jeg skulle dele med dere hvordan deres vakre lille prinsesse fortalte sine små venninner i bhg om mammas skjebne. Dette er hvordan Sofie opplevde det: Nesten alle jentene var sammen inne på hvilerommet. Lea Sofie fortalte da at mamman hennes skulle bli dø. Hun forklarte at mamma hadde vondt i magen og at hun var kvalm og kastet opp masse. Det skulle bli sommer før hun døde. Lea Sofie hadde vært lei seg, men hun gråt ikke....
    Etter det hadde de begynt å leke noe annet.
    Men inntrykk har det gjort... det første Sofie gjorde når vi satt i bilen var å fortelle om hva som skulle skje med Grethe, mamman til en av bestevennene sine... Og så igjen når pappa kom hjem...
    Håper og tror at våre søte små kan hjelpe Lea Sofie på sin måte i tiden som kommer...

    Det ble sikkert flotte bilder av en familie hvor kjærligheten og samholdet kommer tydelig frem.

    Gode tanker og klemmer fra Gøril!

    SvarSlett
  11. Kjære Grethe.

    Godt å finne deg på bloggen att. Tenkjer masse på deg og dine både dag og natt.
    Er veldig lei meg for alle dei tunge beskjedene du har fått og må takle, men oppi alt viser du ein styrke og klarer sette pris på dei gode stundene som du heldigvis også har.
    Du er utrulig flink og nok ein gang gir du oss så mykje av deg sjølv. Me har masse å lære av deg Grethe og eg er veldig glad i deg. Ber om at de må få mange gode stunder framover og mange minner som alltid vil vere der. Gode tankar og klem fra Evy

    SvarSlett
  12. Hei Grethe!
    Vi kjenner ikke hverandre...dessverre.
    Blir ydmyk jeg når jeg leser bloggen. For en kone og mor du er!!! Ikke rart Jørgen er stolt!
    Sender deg mange gode og varme tanker :-)

    Har ei søster med 5 små barn som gjennomgår noe av det samme som deg, ikke lett...

    Fint at du koser deg i "badet"...det fortjener du!!!

    Stå på, nyt dagene!!!

    Klem fra ei som tenker mye på deg :-)

    SvarSlett
  13. Hei
    Jeg er så imponert over dere! Dere virker så vanvittig sterke.Så fantastisk at dere har hverandre! Sender dere masse varme og energi og glade,gode tanker, smil og solskinn og alt som er godt :-D
    Hilsen Kjersti

    SvarSlett
  14. Hei på dere,

    Så koselig å se at du har orket og skrive litt igjen! Beundrer den styrken og positiviteten det er i det du/dere skriver, og hvordan dere sammen takler denne vanskelige tiden. Deler også den samme takknemligheten som de andre, med at vi får lov å ta del i historien deres....

    Kjempehyggelig å lese at dere hadde en fin 17. mai feiring.

    Håper det ble noen gode og fine familiebilder i går:-)

    Kos dere masse sammen framover, og vi tenker masse på dere.

    Gode klemmer fra Marianne og Per-Asle

    SvarSlett
  15. Hei Grete og familen.
    Dere kjenner ikke meg, jeg er en kollega av Merethe, hun har fortalt meg om denne bloggen.
    Har lest hver ord her inne nå og vil takke dere for alt dere gir. En skikkelig vekker til å ta vare på hverdagen og de små øyeblikkene.
    Tårene mine triller nedover kinnet.
    Dere er tøffe!
    Masse masse lykke til videre på ferden!

    SvarSlett
  16. Kjære, kjære Grethe og Jørgen.
    Dette er så fælt og man står der så maktesløse uten at det er noe som kan gjøres. Noen ganger tenker jeg: vekk meg fra dette marerittet. Og det er et mareritt, men det er dessverre ikke bare i drømme. Det er virkelig-.Tankene går til dere stort sett hele tiden og det å konsentrere seg om jobb og annet er helt umulig om dagen.

    Jeg synes også dere er ekstremt flinke til å ta vare på de gode øyeblikkene samt å lage dere gode øyeblikk.
    Døden ble også snakket om i bilen på veg hjem fra barnehagen i går. Mille tok opp temaet og snakket veldig alvorlig om det og var lei seg. Hun var opptatt av å være grei med Lea-Sofie siden hun kom til å være masse lei seg.

    Håper dere fikk gjennomført fotograferingen og at dere ble fornøyde.

    Klem fra Kine

    SvarSlett
  17. Kjære Grethe og familie,
    Også vi i Vik følger med på bloggen din, men vi er veldig fattig på ord. Kjenner ingen i tilsvarende situasjon som du er i som køyrer eit så tøft opplegg med blogg. Håpar og trur det hjelper deg litt i din vanskelege situasjon.
    Imponert over alle omsorgsfulle venner du har. Trur vi alle sammen føler den samme hjelpeløsheten; om vi berre kunne hjelpe, så skulle vi gjordt alt.
    Håpar du får mange gode dagar med din nærmeste familie!
    Dagfinn m/fam.

    SvarSlett
  18. Kjære Grethe.

    Jeg tenker masse på deg og dine om dagen . Det er utrolig trist og vondt å lese om at dette gikk den feile veien. Har følt med på bloggen en stund og beundrer deg hvordan du har holdt motet oppe i denne vanskelige tiden. Minnes den flotte tiden sammen med deg i Kjerraten bhg , du lærte med mye.
    Gledet meg over å se at du hadde en flott 17.mai med familien din og håper du får mange flere fine dager hjemme.
    Har deg i mine tanker hver dag og kos deg med familien fremover.

    Mange varme klemmer fra Monica S ( hokksund)

    SvarSlett
  19. Hei kjære kusine. Da gleder vi oss til å treffe deg i morgen. Varme klemmer fra M, A og JV

    SvarSlett
  20. Du er ei fantastisk dame, husk på det.

    klem

    SvarSlett