torsdag 14. mai 2009

Vår siste kamp samme har startet

Idag kom beskjeden vi har fryktet. Fikk besøk av legen vår tidilig på formiddagen idag. Hun kunne fortelle at leveren til Grethe nå sliter, samt at skjellettet til Grethe nå er så fullt av kreft at benmargen ikke lenger produserer nok blodplater. Dvs at kroppen nå er svært svak og at mer behandling kan avsluttet livet hennes. Dermed avsluttes all behandling og Grethe skal nå kun få smertestillende og kvalmestillende. Legen gav Grethe uker igjen å leve.

Imorgen reiser vi hjem fra sykehuset, men først skal Lea-Sofie komme inn hit etter 17. mai feiringen i barnehagen. Vi skal da fortelle henne alt.

Hjemme er det meste iorden for at Grethe skal komme hjem. Fikk tilkjørt en del hjelpemidler hjem igår og imorgen kommer en ny seng til å ha i stua, samt to tempurmadrasser ti begge sengene.

Vi gleder oss veldig til å komme hjem, og til å la den tiden vi har fremfor oss bli så bra som mulig. Vi kan velge mellom å grave oss ned eller prøve å gjøre hver dag til den beste den kan være og det er nettopp det vi skal. Så nå håper vi på mange fine dager med med grilling, deilige massasjebad og tid med familie og venner.

Grethe har et ønske om at alle som leser bloggen skal legg seg til som følgere. Dette gjøres ved å logge seg på med en hotmail eller gmail konto. Dersom man ikke har det, kan man opprette dette enkelt og uten kostnad ved å følge enkle instuksjoner. Dersom noen ikke får det til kan de spøre andre om hjelp eller ringe meg eller sende melding så kan jeg prøve å hjelpe de med dette. Mitt nummer er 97715181.
Grunnen til at Grethe vil dette er at Grethe vil se hvem som følger med oss. Dersom de ikke kjenner oss eller har et innloggingsnanv som ikke viser akkurat hvem de er så skriv bare en kort kommentar her eller på kontoen sin. Godt å vite hvem vi snakker med :)

55 kommentarer:

  1. Alle mine tanker sendes til dere i denne tiden dere går i møte. Utrolig vondt å lese at behandlingen er over, og at det ender som det gjør.
    Det står stor respekt av at dere klarer å holde dere så godt oppe gjennom dette! Det er utrolig sterkt gjort! Tenker masse på dere.

    SvarSlett
  2. Jeg gråter for dere nå - dette er så ufattelig meningsløst og urettferdig at alle ord blir fattige. Det er liksom ikke noe man kan si for å trøste eller oppmuntre. Men vit at jeg tenker på dere - som så mange, mange andre.

    Varme klemmer og gode tanker til dere,
    Anne

    SvarSlett
  3. Kjære Grethe, Jørgen og familie.
    Ord bli fattige men ville bare uttrykke min store sorg over lese det som nå har blitt skrevet. Ufattelig trist å høre at en tøff kamp snart er over, men dere har vært, og er utrolig sterke og tapre. Håper virkelig der får gode og smertefrie dager hjemme sammen med alle deres nærmeste. Tenker masse på dere, og sender tusenvis av varme tanker.
    Hilsen fra Konnerud.
    KLem HS

    SvarSlett
  4. Kjære Grethe - min fantastiske barndomsvenninne....

    Jeg har egentlig ikke ord, hjertet mitt har det vondt når jeg leser hva Jørgen skriver... URETTFERDIG!!!!!!!!!!!!!!
    Den kommende tiden deres SKAL bli deres beste håper jeg.
    Husker ikke ordrett men gjør som det blir sagt i Jungelboken: "Ta livet som det faller seg"

    Grethe; det er umulig for meg å sette meg inn i og forestille meg hvordan du har det. Jeg er så glad du har så flotte mennesker rundt deg - for selv er du en enestående person. Denne bloggen viser noe av din styrke. Godt for deg og dine at du kommer hjem igjen. Det er der du har det best...

    Tenker på dere - klem fra Eirik og Caroline..

    SvarSlett
  5. Hei nydeligste snuppa mi.
    Klarer ikke skrive så mye akkurat nå... Vil bare si at jeg er så utrolig glad i deg, og tenker så mye på deg og dine.
    Klemmer fast på deg.

    SvarSlett
  6. Kjære Grethe

    Vi leser bloggen din hver dag og synes du er et ufattelig sterkt menneske!

    Vi tenker mye på deg

    Klem Admir & Safeta

    SvarSlett
  7. Jeg er kusinen til Solvor og Harald, har fulgt med på bloggen din hver dag og holdt familien her orientert. Det er en utrolig sterk historie å følge, omtanken dere har for hverandre, det å kunne orke å være så positiv i en så vanskelig tid. Det er sterkt. Jeg kan bare si at vi føler med dere. Hilsen familien Asbjørnsen på Sola

    SvarSlett
  8. Kjære kjære dere!

    Ingen ord , bare masse varme og kjærlige tanker.. og en stor stor takk så langt, for alt du har lært meg Grethe. Respekt for livet, bagateller som betyr noe og bagateller som ikke betyr noe...livet, stress, livskvalitet.. styrke.. 1000 takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette..
    Vi er her for deg og dine, alltid.

    Klem Mai-Britt og Roar

    SvarSlett
  9. Kjære Grethe og Jørgen!

    Tårene renner i dag. Fikk beskjeden jeg håpet jeg ikke skulle få høre.
    Det gjør utrolig vondt å se at behandlingen ikke har noen effekt lenger og at kroppen din nå begynner å bli sliten av den voldsomme påkjenningen den har hatt. Det blir godt for dere nå at du kan komme hjem Grethe. Det er det beste for deg og dine.
    Jeg håper dere kan få en god tid fremover uten for mye smerter og at dere kan få mulighet til å kunne være sammen med famile og venner.
    Jeg håper du får god smertelindring og at det gjør godt for kroppen din med massasjekaret Grethe! Tenker masse på dere om dagen og syntes dere er utrolig sterke og tapre.Dere klarer å være positive selv om dere har hatt mye motgang!
    Setter utrolig pris på deg Grethe og sender deg mange varme klemmer og gode tanker!

    Hilsen fra Mette

    SvarSlett
  10. Leste noe jeg syntes var så fint... Noe som gjelder alle vi som deler denne merkelige lille kloden sammen..

    Drøm som om du skal leve for alltid... Lev som hver dag var den siste...

    ...

    virker litt rart å skrive og bare noe nå men tenker ikke på noe annet enn dere om dagen... Sitter våken døgnet rundt å klarer ikke å tenke på noe annet enn det her..

    Samboeren min har ikke møtt dere, men sender også masse varme tanker til deg Grethe og til deg Jørgen

    klem - Petter og Victoria

    SvarSlett
  11. Leste noe jeg syntes var så fint... Noe som gjelder alle vi som deler denne merkelige lille kloden sammen..

    Drøm som om du skal leve for alltid... Lev som hver dag var den siste...

    ...

    virker litt rart å bare skrive noe nå men tenker ikke på noe annet enn dere om dagen... Sitter våken døgnet rundt å klarer ikke å tenke på noe annet enn det her..

    Samboeren min har ikke møtt dere, men sender også masse varme tanker til deg Grethe og til deg Jørgen

    klem - Petter og Victoria

    SvarSlett
  12. Dette er virkelig beskjeden jeg også har fryktet. Og da jeg var på bloggen i går kveld lyste det mot meg. Tårene trillet da og tårene triller nå.
    Vanskelig med ord i sånne situasjoner.

    Utrolig trist at den tøffe kampen snart er over. Men ingen skal ta fra dere at dere ikke har kjempet, for er det noen som virkelig har kjempet så er det dere.

    Håper du får en smertefri tid hjemme sammen med dine kjære.

    Jeg setter stor pris på dere.

    Mange klemmer og varme tanker fra Kine

    SvarSlett
  13. Jeg får ikke helt til de der følger-greiene, men legger deg til på blogg-lista mi - da følger jeg deg videre. Jeg har lest bloggen din en stund, men det har liksom ikke blitt til at jeg har lagt til kommentar. Tenker mye på deg, selv om jeg ikke kjenner deg. Håper du får en flott 17. mai.

    klem fra (ukjente) Anita

    SvarSlett
  14. Jeg fikk til å legge meg til som følger;o))) Små gleder........:o))

    SvarSlett
  15. Utrolig trist å høre!
    Dere har vært så utrolig positive hele veien, og jeg var sikker på at du skulle komme over denne kneika Grethe! Med din styrke og ditt gode humør så er du i stand til å klare alt! Men denne gangen ble det annerledes, noe som gjør meg veldig vondt. Nyt hver dag fremover som kommer, med flott mann, familie og venner som alltid sørger for at du har det bra!

    God klem fra Per Arne

    SvarSlett
  16. Kjære Grethe og Jørgen,
    dette var forferdelig trist og vondt. Vanskelig å forstå hvordan dere har det nå. Håper dere får fine uker sammen fremover alle sammen og at du Grethe slipper masse smerte sånn at du kan kose deg mest mulig med familien din.
    Takk for at dere lar oss få følge dere i denne tiden, det setter jeg veldig stor pris på. Dere er to sterke og flotte mennesker, et bra team!

    Varme tanker fra Marianne

    SvarSlett
  17. Dette er så utrolig trist, er vanskelig å skrive noe nå. Dere er kjempesterke som klarer å dele så mye med oss som følger bloggen. Håper at boblekaret kan gi noen gode opplevelser. Tenker masse på dere og håper den siste tiden blir mest mulig smertefri. Mange klemmer fra Solveig

    SvarSlett
  18. Kjære Grethe og familien

    jeg har ikke ord for hvor vondt jeg syns dette er... livet er urettferdig!


    Jeg håper håper at den tiden du har igjen hjemme blir god og at boblebadet gir deg litt lindring Grethe. Du er en utrolig tøff jente, som har kjempet en knalltøff kamp, utfallet kunne ikke blitt mer feil.
    Alle mine tanker går til dere alle i tiden dere har fremover.

    Mange klemmer fra Pamela

    SvarSlett
  19. Kjære Grethe og Jørgen

    Det er og har vært som å lese en spennende bok om dere. Men i går kveld gikk det opp for meg at denne boken er ekte og at den får en utrolig trist slutt. Jeg ville så gjerne den skulle ende anderledes.
    Sender masse energi fra Hokksund, her skinner solen og træne danser i vinden.
    Ønsker dere gode dager sammen i denne siste tiden.
    Nyt tiden sammen med to nydelige barn og en flott familie.
    Mitt hjerte gråter for dere og mine øyne er håvene, men hva hjelper vel det......
    Kjære Grethe, du er ei flott jente, som jeg har vært så heldig å bli kjent med for noen år siden og bedre kjent gjennom bloggen. Du har en utrolig flott mann som jeg har lært litt å kjenne gjennom denne bloggen
    Dere viser en utrolig styrke og en sterk kjærlighet til hverandre som det står stor respekt av.
    Jeg har lært mye ved å føle Grethe sin kamp.
    Vil gjerne gi dere dette diktet på den siste "reisen" sammen
    The Rose: Noen sier kjærligheten er en elv
    som drukner den vare følsomheten
    noen sier kjærligheten er en barberkniv som skjærer din sjel til blods
    noen sier kjærligheten er en sult et endeløst søkende behov
    jeg sier kjærligheten er en blomst og du er blomstens frø.
    Det er et hjerte som er redd for å bli knust
    som aldri lærer å danse
    det er en drøm som er redd for å våkne som aldri tar en sjanse
    det er en som ikke vil bli tatt som ikke ser ut til å kunne gi og en sjel som er redd for å dø som aldri lærer å leve.
    Når natten har vært for ensom og veien har vært for lang og du synes at kjærligheten kun er forbeholdt de lykkelige og de sterke
    bare husk, om vinteten langt under den bitre snøen ligger frøet som ved hjelp av solens kjærlighet om våren blir til en rose....
    Amanda Mcbroom
    Lev vel! Klem laila :)

    SvarSlett
  20. Kjære Grethe og Jørgen!

    Ord blir fattige, Vi gråter med dere.

    Takk for at vi har fått lov til å følge dere i denne vanskelige kampen. Helt ufattelig at det ser ut til å få værst mulig utfall. Skulle så gjerne hjulpet dere, og håper dere vet at vi er her hvis det er noe vi kan gjøre.

    Ønsker dere alt godt for dagene som kommer!

    God klem fra Cecilie og Roy

    SvarSlett
  21. Kjære Grethe og Jørgen.

    Vi har fulgt dere i kampen ved å lese bloggen hver dag.
    Dette er virkelig vanskelig å forstå.

    Tankene våre går til dere.

    Mange varme klemmer fra familien Mobekk i Kragerø

    SvarSlett
  22. Kjære, kjære Grethe og Jørgen.
    Det er med tårer i øynene jeg leser bloggen i dag. Enda jeg var klar over at det ville komme fordi Mai-Britt ringte meg i går da hun fikk beskjeden, var det tøft å se det ”på trykk”.
    Jeg er en utflyttet Konnerud-jente, og veldig god venninne av Mai-Britt. Jeg har fulgt bloggen nesten fra dag 1. Jeg skal få lagt meg inn som følger.

    Man blir blindet i dagens samfunn, hvor det eneste det føles som om vi kjemper for (eller mot) er TIDEN. Hjemmet blir styrt med til tider avansert logistikk for å få dagene til å gå som de skal. Nå har jeg lært å stoppe opp, takket være dere. Jeg har lenge jobbet med å lære å leve i nuet, jeg lærer mer dag for dag. Nå går alle mine tanker til dere for at dere skal gjøre nettopp det. Det er fantastisk hvordan dere deler deres styrke og sterke kjærlighet med oss gjennom kampen dere kjemper, det er ikke mulig å sitte uberørt tilbake. Alt jeg har lært av dere gjennom denne tiden er noe jeg vil ta med videre, og også formidle videre til andre.

    Tusen takk, og alle gode tanker fra meg til dere. Hilsen Linda i Hemsedal

    SvarSlett
  23. Kjære naboer borti veien!

    Kjenner nå at det er vanskelig å finne ord her... Har fulgt med den siste tiden på den tøffe kampen dere har stått over. Veldig vanskelig å egentlig forstå, men allikevel føler jeg at jeg har fått ta en del og vært med dere denne tiden. Vil bare si at vi tenker masse på dere! Dere er beundringsverdig sterke og det er fint å se det flotte samholdet mellom dere.
    Håper dere får mange fine dager fremover nå samme med de 2 herlige bana deres! Lea-Sofie ser vi jo innimellom i gata her, dere har ei utrolig nydelig datter!

    Mange varme klemmer fra Naima

    SvarSlett
  24. Kjære Grethe og Jørgen....
    Tenker så masse på dere... Du er kjempe flink Jørgen! og Kjære Grethe.. Tenker så masse på deg. Håper du og dine får en fin og god tid sammen fremover.
    Mange klemmer fra Trine (Mamman til Tiril i bhg)

    SvarSlett
  25. Hei Grethe og Jørgen!

    Ville bare si at vi tenker mye på dere i denne vanskelige tiden. Syntes det er tungt å være så langt borte.

    Mange klemmer fra John og Tone

    SvarSlett
  26. Hei Grethe og Jørgen
    Jeg er mammaen til Karina som går sammen med Lea-Sofie på Tømmerrenna, og så gikk Maria på avdelingen din hvor hun hadde det kjempefint i fjor. Har fulgt med på bloggen din en stund og denne siste meldingen er uvirkelig. Vi håper dere får en god tid sammen nå.
    Klem fra Siv Janne

    SvarSlett
  27. Kjære Grethe og Jørgen

    sender dere mange varme tanker og positiv energi i denne vanskelige tiden. Jammen vet en ikke mye om hva livet bringer og hverdagen må nytes hver dag. Kos dere så godt dere kan sammen hele familien.
    Tenker masse på dere!

    Klem fra Ingunn, Eskil og gutta

    SvarSlett
  28. Hei Grethe. Vi er mange i Svensedammen barnehage som leser bloggen din. Varme tanker og varme tårer fra oss alle. Du rører ved hjertene våre.

    SvarSlett
  29. Kjære Grethe.Sender deg en hilsen med ønske om at du får en fin tid fremover hjemme sammen med familien din. Jeg tenker masse på deg. De beste ønsker fra meg. Stor klem fra Veslemøy

    SvarSlett
  30. Hei Grethe
    DEtte er bare for jævlig. Veit ikke hva jeg skal si, tårene triller, har bare lyst til å hylskrike fordi dette er så urettferdig og fordi det skjer så raskt.
    Du er en fantastisk person og har vært ufattelig sterk i denne perioden, utrolig beundringsverdig.

    Håper den siste tiden blir så smertefri som mulig og at du ufår met mulig gode stunder med familien og vennene dine.

    Klemmer

    SvarSlett
  31. Kjære Grethe og familien.
    Alle våre tanker går til dere nå, dette er ufattelig trist.

    Du er et beundringsverdig menneske,det samme med de som står rundt deg.

    Varme klemmer fra Andrè & Linn

    SvarSlett
  32. Kjære Grethe!

    Ja da sitter jeg her igjen, for sikkert 30. gang i dag, og funderer på hvordan jeg best kan få skrevet det jeg ønsker å si.

    Livet er en finurlig reise av opp og ned, venstre og høyre, en berg og dalebane. Man vet aldri hva som venter en rundt neste sving, av godt og vondt, og det er jeg i grunn glad for.

    På denne reisen møter vi alle slags mennesker, store og små, begge kjønn og alle farger. Noen reiser man sammen med lenge, mens andre bare er sammen med en på en kort distanse. Noen er der som en stille trygghet og gjør aldri et stort nummer ut av seg - mens atter andre gjør et dypt inntrykk de korte øyeblikkene man deler reisen sammen.

    Du og jeg reiste ikke lenge sammen Grethe, men du har allikevel rukket å gjøre et stort inntrykk på meg. Med ditt vinnende smil og det fantastiske røde håret, med sterke meninger og masse kunnskap, med en sterk ryggrad og en flott appetitt på livet, med din kjærlighet for andre og for det/de du tror på. Du har en styrke, en ro og en tro som ikke er mange forunt - en dyrkjøpt livserfaring som skulle ha fulgt deg i mange år til.

    Du, og Jørgen, har gjort et dypt inntrykk på meg. Med den betingelsesløse kjærligheten dere har til hverandre og troen på at ting vil ordne seg til slutt. Med deres evne til å leve i nuet, ta hver dag som den kommer og nyte hvert sekund dere får sammen og med de fantastiske barna deres.

    Når jeg reiser videre på livets vei, har jeg kjent på noen nye følelser og har fått en dypere forståelser for noen deler av livet som vi så altfor ofte glemmer - til og med "vi" som har vært ute i hardt vær før. Den lærdommen dere har gitt meg vil være gjemt i hjertet mitt for alltid.

    Jeg ønsker deg en lys og rolig tid framover, Grethe, med Jørgen og barna, familie og venner. Håper at denne vanskelige tiden skal bli så smertefri som mulig, og at du beholder den gode roen du har hatt til nå.

    Til slutt vil jeg gjerne dele noen ord som jeg titt og ofte sier til meg selv, som jeg trekker fram til å styrke meg med i tøffe tider:
    "Lord. Grant me the Serenity to accept the things I cannot change, the Courage to change the things that I can and the Wisdom to know the difference.
    Reinhold Neibuhr, 1940)

    Jeg er utrolig glad for å ha blitt kjent med deg Grethe, for at jeg fikk oppleve deg i farta i Kjerraten og for at jeg fikk dele denne vanskelige tiden med dere.

    De beste tanker og varme klemme fra Britta!

    SvarSlett
  33. Kjære Grethe og Jørgen m/familie.

    Våre tanker går til dere alle nå. Det var ikke denne veien dette skulle gå. Dere har vært så sterke som har delt alt med oss gjennom bloggen, tusen takk.

    Takk til deg også Inge for at vi har kunnet ringe til deg, og at vi har fått hjulpet til i dag, tusen takk.

    Nå håper vi dere får gode dager hjemme med de aller nærmeste.

    Takk for gode "cyber-samtaler" vi har hatt underveis, Grethe.

    Varme klemmer fra Monica, Trond, Audun og Ragnhild

    SvarSlett
  34. Grethe og Jørgen,kos dere den tiden dere har igjen sammen.Er utrolig glad for å ha blitt kjent med deg Grethe,ditt smil,smittende humør og ærligheten din har gitt oss i kjerraten mye....Jeg kan love å gi tilbake til dine barn alt det gode du gav oss....Tenker veldig mye på dere alle fire.Klem Inge T.

    SvarSlett
  35. Kjære alle sammen.
    Tårene triller og jeg har ikke ord, for det var ikke sånn dette skulle gå.
    Dette er vanvittig urettferdig og tankene går til dere alle!

    Jeg er evig takknemlig for at jeg ble kjent med deg og du vil ALLTID ha en spesiell plass i mitt hjertet. Jeg vil huske vår tid sammen og alle minnene. Alt du gjorde for oss i Kjerraten og sporene du har satt. De vil alltid være der og det er disse minnene vi tar med oss videre.

    Det er ikke alltid lett å si de rette ordene i en slik situasjon, men du skal vite at jeg tenker på dere dag og natt.
    Jeg lover og gjøre alt jeg kan for at Ls skal få en trygg hverdag i bhg og få den tiden og støtten hun trenger. Mitt fang er alltid der og det skal hun få vite.
    Kunne bare ønske at jeg hadde hatt en makt så alt kunne blitt bra igjen, men det har jeg desverre ikke.

    Nå håper jeg dere får en fin tid sammen, og ro til å ta vare på hverandre i ukene som kommer. Jeg vet at du er i gode hender med din flotte familie rundt deg.

    Takk for at dere har delt denne vanskelige tiden med meg, og Grethe takk for at du har vært en så god venn og kollega - det kommer jeg aldri til å glemme.

    Gla i deg vennen - og vit at jeg er her om du trenger meg.

    Mange varme klemmer til deg og resten av familien.

    SvarSlett
  36. Ord til trøst (kinesisk visdomsord)

    Sorg er som en trekant som dreier rundt i hjertet med spisser som risper. Det gjør vondt, forferdelig vondt til trekantens spisser er avslitt og det bare er en kule igjen, som glir rundt uten smerte.

    Sorg er en prosess som tar tid, men den tar slutt. Hvor lang prosessen er beror på hva vi har mistet, hvilke ressurser vi selv har, og hvilken støtte vi mottar fra omgivelsene våre.

    Men når gleden over det du har hatt, overskygger savnet over det du har mistet, når du vet at du aldri ville ha unnvært det du har tapt, selv om du var klar over at du en gang kanskje måtte gi slipp på det, da er trekantens spisser avslitt og kulen blir en skatt i ditt hjertet.

    Mine beste tanker går til deg og familien din. Varm klem fra Linn

    SvarSlett
  37. Kjære kusine
    Dette var meldingen vi for alt i verden ikke ønsket å høre.

    Jeg vet du har kjempet så mye, og jeg vet du er så fantastisk sterk. Situasjonen nå er så forferdelig urettferdig og meningsløs. Du skulle i mange mange år fremover fått være den supre mamma, den gode konen, den herlige vennen og den godjenten som du er. Er det en jente som fortjener livet, så er det du.

    Godt å vite at du har så mange flotte, sterke mennekser som tar vare på det rundt deg. Og vi er her også for deg og dine, Grethe!!!

    Som alle som følger med deg, skulle vi ønske at det var noe vi kunne gjøre for at situasjonen kunne være en annen. Så det er tøft, og vondt å vite at vi ikke kan gjøre noe. Selv om tanker, ord og handlinger er til stor stor hjelp, så slutter jeg ikke å tro, å be, og håpe på at noe skal skje - som snur din situasjon i riktig retning.

    Våres beste tanker, varme klemmer til deg Grethe og resten av familien!

    SvarSlett
  38. Kjære vår gode venner. Dette var helt forferdelig å høre, tårene renner og vil nok aldri stoppe...så urettferdig!! Takk for alt du har skrevet om her, man får litt andre perspektiver på livet. Du er en utrolig god venninne som jeg setter stor pris på. Vi har hatt mange gode stunder sammen, og håper virkelig vi får mange fler sammen. Håper så inderlig du har krefter til å ta imot besøk en dag snart. Ønsker dere mange gode dager sammen, med den viljestyrken og positiviteten din blir det mange av de. Dere er en flott familie. Vi er her for dere. Klemmer fra Charlotte og Christer

    SvarSlett
  39. Med brostenstanker
    bygger jeg videre
    på veien

    aldri har det gått
    langsommere

    Aldri har det vært så vanskelig å skrive ned noen ord. Etter Jørgen ringte meg tenkte jeg at jeg måtte skrive noe men det har tatt tid å få seg til å gjøre det. Man føler seg udødelig nesten hele tiden, så kommer det sorte flekker på livsbuen. Som man ikke kan vaske vekk. Vel, man kan som Jørgen sier, velge. Velge å legge seg ned å vente eller leve fullt ut...sammen. SAMMEN er et ord som ikke bare er et ord men en måte å reise på. Takk for at dere viser og deler.

    SvarSlett
  40. Grethe min venn, kollega og diskusjonspartner. Det er helt uvirkelig å sitte å skrive til deg etter å ha fått denne beskjeden. Du kom til Kjerraten og gjorde deg bemerket fra første dag med ditt engasjement, ditt gode humør og sterke meninger. Jeg er så utrolig glad for å bli kjent med deg Grethe. Nå håper jeg du får en fin tid sammen med familien. Jeg lover at jeg gjøre alt jeg kan for å ta vare på dine barn i hverdagen i Kjerraten. Stor "LOS" fra Glenn

    SvarSlett
  41. Kjaere Grethe og Jørgen,

    Jeg har ikke truffet deg Grethe, jeg er en kollega til Jørgen. Jeg har tenkt ofte på dere siden jeg fikk vite at du var syk, og jeg begynte å lese bloggen din da Anne-Siri fortalte oss om den. Som alle de andre er jeg veldig imponert over hvor positiv du har vaert: hvor mange ganger har du skrevet ordet ”deilig” på bloggen din? Og nå savner jeg masse dine positive kommentarer, som ga meg mye håp. Det skulle vaert omvendt, men du har vaert så sterk og optimistisk, det er helt utrolig. Og Jørgen også. Dette er så urettferdig. Jeg tenker mye på dere, og håper dere får en fin tid sammen hjemme.
    Mathilde

    SvarSlett
  42. Kjære Grethe og Jørgen.
    Vi tenker masse på dere! Tårene renner og renner. Dette er så vondt å lese. Har fulgt med loggen din, Grethe, og beundrer ditt livsmot, hvor positiv du hele veien har vært og din glede over hverdagen. Du har fått alle de som har fulgt med deg til å ta mer vare på hverdagen og de man har rundt seg. Ønsker deg alt det beste for tiden du skal ha hjemme med familien din. Du har en flott familie som tar vare på deg og vet hva du trenger. Alle våre tanker går til dere.
    Hilsen Thomas og Hilde (mammaen og pappaen til Filip i bh)

    SvarSlett
  43. Kjære Grethe og Jørgen.
    Vi tenker masse på dere! Tårene renner og renner. Dette er så vondt å lese. Har fulgt med loggen din, Grethe, og beundrer ditt livsmot, hvor positiv du hele veien har vært og din glede over hverdagen. Du har fått alle de som har fulgt med deg til å ta mer vare på hverdagen og de man har rundt seg. Ønsker deg alt det beste for tiden du skal ha hjemme med familien din. Du har en flott familie som tar vare på deg og vet hva du trenger. Alle våre tanker går til dere.
    Hilsen Thomas og Hilde (mammaen og pappaen til Filip i bh)

    SvarSlett
  44. Grethe min beste venninne som kom stormende inn i klasserommet på videregående. Positiv, søt, sprudlende, energifull, sta, smart og så masse masse mer... dette er så urettferdig, uforstålig og forferdelig vondt.Masse minner som aldri vil viskes ut. Ord blir overflødig!! Håper du har overskudd til et lite besøk en dag. Du vil for alltid være i mitt hjerte. En person som jeg har sett opp til både som venninne og mamma. Du er enestående jenta mi.
    Klem fra lisbeth, Nathalie og Tor Inge

    SvarSlett
  45. Kjære Grethe..

    Fikk mail av Caroline gjennom FB i dag, og fikk link til denne bloggen.. Jeg frøs fast, hårene reiste seg og tårene veltet frem.. Jeg visste ikke om dette og fikk sjokk.. Utrolig vondt å høre - helt ufattelig og urettferdig! Ord er fattige akkurat nå.. Vet ikke hva jeg skal si - er ordløs..

    Dagen min ha stått stille siden jeg leste dette på jobben i dag.. Du vil være i tankene mine konstant fremover..

    Forstår du har ett enormt nettverk rundt deg og at Jørgen (som jeg ikke har møtt) er enestående..

    Står enorm respekt av samholdet og den positive innstillingen om at dagene fremover skal bli gode med familie og venner..

    Alle mine tanker går til deg og din famile, Grethe..

    Klem fra Marianne Hordnes..

    SvarSlett
  46. Kjære Grethe og Jørgen
    Dette er så forferdelig vondt. Tenker masse på deg og Jørgen. Din situasjon har gitt meg en helt annet perspektiv på livet. Har lært at man må ta vare på hver eneste dag, og nyte den.
    Håper du får mange fine dager med familen din.

    Stor klem fra Lill og trygve(Williams mamma og pappa)

    SvarSlett
  47. Kjære Grethe og Jørgen.

    Når en leser denne siste bloggen er den første tanken som slår en: Hvorfor er livet så urettferdig? Helt fra den første gangen vi møttes har dere vært åpne mht sykdommen, men da dere fortalte om den trodde jeg aldri at sykdommen ville få en slik utvikling. Det vitner bare om hvor skjørt livet er! Nå ønsker jeg deg det aller beste for tiden du skal ha hjemme med familien din.
    Hilsen Merethe ( fra barselruppa)

    SvarSlett
  48. Til Grethe. Wenche her som låner Johns konto. Uendelig trist å lese din blogg idag. Ord blir fattig, men jeg prøver. Vil først og fremst takke deg for din styrke til å dele med oss. Vi har mye å lære av det. Vil også takke for den store glede det er å kjenne deg. Du har begynt på den lange reisen nå og jeg vil du skal vite at vi er med et stykke på veien med gode tanker til deg og dine.
    Mange klemmer Wenche.

    SvarSlett
  49. Så kom beskjeden jeg har håpet ikke skulle komme.
    Ord er så fattige, men jeg må få fortelle at jeg beundrer dere for styrken dere viser.

    SvarSlett
  50. Kjære Grethe,

    -skulle bare en snartur innom FB i kveld, er ikke så veldig aktiv der, og fikk da melding med link til bloggen din. Ante ingenting om sykdommen, sjokket ble derfor desto større og tårene rennende i enda striere strømmer etterhvert som jeg leste... Prøvde å legge meg til som Følger, men vet ikke om jeg lyktes...? Fortalte det til Toralf, som sjokkskadet sa han hilste på Jørgen i barnehagen i går, uten å vite... Jeg tenkte faktisk nylig på deg, at "snart kommer vel Grethe tilbake fra permisjon?" Hadde jo bare kort tid sammen med deg i Kjerraten, men du rakk å sette tydelige spor etter deg, er VELDIG glad for den trygge rammen du ga Jonathan i barnehagen! Det er godt vi ikke kjenner dagene til kvelds... Tenker MASSE på dere, håper dere får en best mulig tid sammen. Store klemmer fra Kari Anne og Toralf

    SvarSlett
  51. Hei, Grethe og Jorgen,
    Jeg følger med dere og ønsker dere alt vel! Sammen er dere utrolig sterke, og gjør hverandre vel! Tusen takk for at dere orker å holde oss oppdatert!

    Glad i deg , Grethe! Stå på!

    Stor klem fra Monica

    SvarSlett
  52. Kjære Grethe
    At du skal måtte oppleve dette. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si, annet enn at jeg er enig med Caroline om at livet er urettferdig! Sist gang jeg traff deg satt du, sprekkeferdig med Noah-August i magen, på en stol uti Hagatjern :-D Og nå...jeg sender masse tanker og god energi til deg. Glad for at du har en så fin familie som passer på deg. Håper tanker og kjærlighet gir deg styrke nå!
    Mange varme klemmer til deg og dine. Kjemp videre!
    -Kjersti

    SvarSlett
  53. Hei Grethe.
    Dette er helt ufattelig og trist.
    Tenker masse på dere, og håper du får mange fine dager fremover sammen med familie og venner.
    Klem fra Mona

    SvarSlett
  54. Kjære Grethe og Jørgen,

    Det er så trist og vondt å lese historien og bloggen din, uten at tårene triller.
    Helt utrolig at livet kan være så urettferdig.
    Vi tenker masse på dere, og ønsker dere en kjempefin tid framover med familie og venner.

    KLem fra Marianne og Per-Asle

    SvarSlett
  55. Grethe,

    Dette var en fryktelig vond beskjed å få. Jeg følger med på deg og vil tenke gode barndomstanker om deg alltid!

    Satvir

    SvarSlett