tirsdag 19. mai 2009

En liten oppdatering

Tenkte jeg skulle legge inn en liten oppdatering før det blir natta. Igår var det fotografering som sto i høysete. Jeg hadde bestilt fotografering fra Arild Sønsterød som er en god fotograf her i Drammen. Var veldig spent på om vi fikk gjennomført det, og om det gikk å få tatt noen gode bilder i kaoset her hjemme. Men da fotografen dukket opp med assistent og mengder med utstyr, ble det bare velstand. Fikk tatt noen fantastiske bilder av Grethe, Grethe med barna, med meg og alle sammen sammen. Og best av alt kom han hjem til oss litt senere på kvelden med så kopier av de beste bildene, samt at vi fikk et lite album med de 6 beste bildene. Snakk om service!!
Kunne ikke håpet på bedre bilder, og noen ubetalelige minner har blitt skapt!

Idag har Grethe og jeg fått besøk av tante, onkel og kusine fra Bergen. Grethe har vært våken og oppe masse idag og kost seg med besøket. Imorgen kommer det enda flere fra familien og håper Grethe er i like bra form imorgen.

En annen positiv ting idag var at Grethe fikk litt fjernhealing gjennom telefon. Vi har ikke fått snakket så mye om det, men føler at Grethe fikk veldig mye energi fra den sesjonen. Grethe blir fjernhealet igjen imorgen og torsdag så håper det gir den samme effekten.

Dagen startet ikke så greit da Grethe datt fra dusjen og til senga. Var utrolig tøft å se kroppen til Grethe svikte på den måten, og det har preget humøret mitt en del idag. Jeg ser både den Grethe jeg har kjent i snart 6 år, samt at jeg ser den Grethe som er alvorlig syk og skal snart dø fra meg. Så dagene er kontrastfylte med mange positive og noen tunge øyeblikk.

3 kommentarer:

  1. Hei Grethe og Jørgen =o)
    Synes dere er utrolig tøffe og sterke! Så mange opp - og nedturer dere takler iløpet av dagene! Veldig godt å høre at dere har gode stunder sammen også.
    Stor klem fra Monica

    SvarSlett
  2. Så hyggelig å lese at dere har fått noen flotte bilder. De vil være veldig viktige å ha i fremtiden. Ingen ting å si på servisen heller, slike små gester er jo ofte det som skal til for å skape litt ekstra glede. Har stor tro på at alternativ "medisin" har effekt, så det var kjekt å lese at det gav energi. Håper det blir mer av det!
    Ønsker dere en fredfull og god natt.
    Store varme klemmer fra Helle-Stine

    SvarSlett
  3. Alt er virkelig verdt å prøve. Og jeg har tenkt at hvis det er mulig på noe vis, så vil jeg prøve å sende styrke til dere på samme måte... Vil at dere skal ha mange fine dager. Det er mye mellom himmel og jord, over og under oss, og rett ved siden av oss, som vi ikke forstår eller klarer å gripe fast i... Og som vi heller ikke har mulighet til annet enn kanskje ane at er der, eller kanskje vi får ett glimt av i øyekroken av og til i vår mer eller mindre firkantete verden idag som bare er basert på hva vi ser rett foran oss og på vitenskapelig beviste fakta...

    Tror det er viktig at man ihvertfall er åpen for ting og ikke går med "skyggelapper".

    Jeg har prøvd og prøver å ha ett åpent sinn til ting som skjer i livet mitt... Og det gjør livet mitt litt enklere. Selv om det jeg har føles som en liten bagatell når jeg ser hva dere må igjennom nå.

    Ps. En annen ting jeg ikke forstår, Jørgen, som muligens er en litt mer banal ting, er hvorfor mamma ikke får lagt seg til som følger.

    Skal si fra at ho mor følger med og har gjort det fra dag èn, og tenker på dere hver eneste dag og leser bloggen hver dag, det vet du sikkert. Men ho får som sagt ikke til å legge seg til som følger. Pål har prøvd å hjelpe ho, men måtte oxo knele i forsøket. Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun ikke klarer og legge seg til, siden alt virker som det er gjort riktig. Men jeg skal prøve å lage en ny googleprofil til mamma nå og legge ho til nå.. :)

    Hilsen fetter Petter

    SvarSlett