onsdag 8. april 2009

da ble det ikke påskeferie:)

Vi hadde egentlig sett frem til noen rolige dager uten sykhus, det skulle være vår påskeferie. Men fikk en glad nyhet idag! Jeg får begynne med stråling imorgen:) litt absurd at det er en glad nyhet, men det føles faktisk sånn for oss.

Nome som er legen jeg har kontatk med iforhold til strålingen er veldig omsorgsfull og rett og slett en god medmenneskelig lege. Han ringte med idag og lurte på hvordan det gikk med smertene, de er jo ikke bedre. Men inatt har jeg ikke våknet av smerter, så det var deilig. Men jeg har hatt flere anfall av akutt smerte, som er ubeskrivelig vondt. Så han ville at vi skulle sette igang stålingen med engang. Begynner imorgen, det føles best og tryggest! Gleder meg jo ikke til maska og event rygg smerter, men nå har jeg tabeletter å ta som skal hjelpe håper jeg. Så blir det deilig å komme igang!

De smertene jeg har i ryggen setter med veldig ut. Sofaen er min beste venn med noe mykt å ligge på. Tabelettene gjør meg døssig og trøtt og kroppen er rett og slett sliten. Jeg er til liten hjelp her hjemme, å det blir mye på Jørgen. Men vi er kjempe heldig som har mamma og pappa inærheten, og storebror som er der hjemme nå. De gjør hverdagen vår akkurat nå levbar, de hjelper til med alt. Vi har spist middag der i snart to uker, passer barna, vasker huset vårt...ja..stort sett det meste:) Familie er kjempe viktig! Vi har også gode venner som tilbyr hjelp og støtter oss, men har ikke trengt det så mye enda siden mamma og pappa alltid er der. Vi har også fått mye blomster og andre søte overaskelser som lyser opp i hverdagen vår:) Det at så mange bryr seg og snakker med oss om dette hjelper masse. Det er rart og føles "vondt" når noen ikke snakker om det, når jeg vet at de vet. Det skal selvfølgelig passe å si noe, at barna ikke hører osv. Jeg var redd for sånne ting før og unngikk slike teamer og unngikk mennesker som hadde opplevd noe som det var vanskelig å snakke om. Bare en ting jeg kom på som passet å skrive om nå:)

Da er det radiumets stråling imorgen!

5 kommentarer:

  1. Det blir godt å komme i gang. Lykke til i morgen! Dette kommer til å gå helt fint! skal tenke på deg! stor klem fra meg! :)

    SvarSlett
  2. Blir godt å få startet tenker jeg.
    Ønsker deg masse lykke til i morgen! Og skal sende deg mange gode tanker i hele morgen.

    SvarSlett
  3. Hei snuppa!
    Så bra at det blir stråling så raskt. Godt å komme i gang, slippe å vente.
    Tenker på deg! Sender mange klemmer fra meg!

    SvarSlett
  4. Lykke, lykke til. Så bra du får startet tidligere med strålingen enn antatt.
    Vi har akkurat kommet hjem fra ferie nå, så om Lea-Sofie vil være her en dag i påsken er det bare hyggelig. Si fra itilfelle.
    Du har tydeligvis en fantastisk familie. Men det overrasker meg iallefall ikke, for du er jo en fantastisk person.

    Klem

    SvarSlett
  5. Så flott at du får begynne tidligere med stråling. Blir godt å komme i gang tenker jeg. Lykke til i morgen. Tenker masse på dere. Stor klem

    SvarSlett