søndag 26. april 2009

En god dårlig dag!

Dagen begynte ikke så bra, sliten, kvalm og slapp igjen da..så jeg ble sengeliggende helt til klokka ble nesten tre. Jeg dusjet med ls og fikk ordnet henne til bursdag, men ellers holdt jeg senga. Så når jeg endelig kom meg opp synes jeg det gikk bra, ryggen sviktet men ellers bra. Svigerforeldrene mine har vært her i helgen, så det var svigerfar harald som skulle lage en deilig fiske middag til oss alle (mamma og pappa kom også). Det luktet fantastisk, så helt delikat ut og smakte veldig godt, så vi koste oss. Men så begynner kroppen å tulle...kastet opp alt med en gang. Blir så lei meg, når han hadde ordnet så mye og det var så godt...så da var det godt å være litt lei seg og få trøst:)

Så var det jo heia, heia ffk idag også..hele familien satt benket foran tv og kost oss med is. Formen min steg, og jeg koste meg masse! Synes det er så koselig når vi alle er sammen og at vi begge familiene kan ha det så hyggelig sammen. Imorgen skal Hilde Svigermor vaske møkka huset vårt, så vi er heldige!

En fin og slappis helg fra min side;)

Klem og gjør dere klare for en 4 dagers arbeidsuke, skulle gjerne ha byttet med dere. Så gå på jobb og kjenn etter hvor heldig dere er som kan stå opp hver morgen og ordne dere for å gå på jobb, snakke med kollegaer, dra hjem til famlien og sette pris på den tiden. Legge seg trøtt og sliten fordi man har gjort noe, bidratt....det savner jeg masse......håper, håper, håper og tror sterk at jeg kan gjøre det samme en dag...om det bare blir en dag så gleder jeg meg til den ene dagen. det hadde betydd så mye! Alle skal få klage og synes jobben er no dritt og alt det der...men tenk også hvor heldige dere er! Det finnes mange som meg som skulle ha byttet med dere....huff..disse tankene er tøffe og vonde! og ha en kropp som ikke fungerer til nesten ingenting er vondt. De smerte frie øyeblikkene jeg har nyter jeg og husker, for de er ikke mange om dagen.

nei, tror jeg må gi meg kunne skrevet en roman nå kjenner jeg!

natta klem

11 kommentarer:

  1. Det var kloke ord, Grethe. Godt at du minner oss på at vi får være taknkemmelige for at vi får gå på jobb. Det er veldig lett å ta det for gitt.
    Jeg sitter også å håper og tror at du skal gjøre det samme en dag.
    Glad i deg!!!Riktig god natt.

    SvarSlett
  2. Hei Grethe!
    Håper du snart får litt bedre dager! Syns det er vondt å tenke på at du har så mye vondt. Men syns også det er beundringsverdig at du klarer å glede deg over de gode tingene som dere opplever, og de gode øyeblikkene. Det er veldig godt å høre.

    Tenker masse på deg og dere, og deres situasjon gjør faktisk at jeg har blitt flinkere til å sette pris på øyeblikkene og være mer takknemlig over det meste.

    Takk for at du lar oss få ta del i det som skjer.

    Sender over mange tanker og energi, og håper neste uke blir mer smertefri!

    natta klem fra
    Marianne

    SvarSlett
  3. Natta!

    Ber om, håper og tror at du får mindre vondt framover.

    Gleder meg til å se deg på fredag.

    SvarSlett
  4. Bønn jeg ber for deg Grethe: kjære gud, jeg ber om at du må hjelpe Grethe, at du må helbrede henne. Legge din hånd på hun, og velsigne hun. Det ber jeg om i Jesu Kristi navn.
    Er det en gud som hører dette, ja det tror jeg. men alle som tror, tviler også. Tvil hører sammen med troen. Tenk over det: kunne det være tro, uten tvil?
    Jeg vil ikke "dytte" min tro på andre. Det å tro, både må og skal være frivillig. jeg har prøvd å riste av meg troen min mange ganger i livet, men klarte det heldigvis ikke, så etter mye kamp er troen sterkere enn tvilen hos meg.
    Men nå skal ikke dette handle om meg, jeg følte bare at jeg ville forklare litt om hvordan jeg ser på det å tro.
    Jeg vet at noen av dere som følger bloggen til Grethe, ber for hun (også for Jørgen, Noah-August og Lea_sofie)
    Oppfordring fra meg: si det til de. I kampen for Grethe er alle midler tillatt.
    Ordene du bruker betyr ikke så mye, gud vet hva du skal be om før du ber. Men det å tro på gud og be er frivillig. Da må du selv foreta det noe.

    SvarSlett
  5. Ikke godt å lese at du har det dårlig nå, så gjør som pappan din, sender en bønn og venter på ett tegn....

    Du lærer meg å sette pris på ting hele tiden:-)

    Ha en god natt.. og jeg mener det altså:-)

    SvarSlett
  6. Hei Grethe!

    ja dette er noe å tenke på, vi tar det nok litt for gitt noen ganger at man skal på jobben. man tenker huff det skulle vært deilig og hatt fri men vi bør nok være glad for at vi er friske og opplagt til å kunne gå på jobb! Jeg savner deg i hverdagen Grethe og mitt største ønske er at du skal kunne komme på jobb hos oss igjen!Du er flink til å ta tak i de gode ting i hverdagen, det er viktig å glede seg over de tingene som er positive. Syntes du har en kjempe positiv innstilling, du er sterk noe jeg beundrer deg veldig for.Syntes det er fint at du vil dele dine tanker med oss! Håper at du skal få noen smertefrie dager, at kroppen din kan fungere bedre slik at du kan nyte våren sammen med dine kjære! Du er heldig som har en så god støtte fra familie, venner og ikke mist kjempe gode naboer som er glad i deg!

    Ønsker deg en riktig god uke og sender over bøttevis med positiv energi!!!!!
    Tenker masse på deg og dine om dagen!
    Hilste forresten på Noah-August her om dagen, han er blitt så stor fin gutt , snart barnehage gutt! :-)
    gleder oss til det!

    Stooooooor varm klem fra meg som setter utrolig pris på deg! Glad i deg! :-)

    Mette

    SvarSlett
  7. Synes det er vondt å vite at du har så mye smerter. Skjønner derfor godt at du setter pris på de gode stundene.
    Jeg skal ikke påstå at jeg aldri klager over såkalte bagateller. Men jeg har iallefall blitt flinkere til å sette pris på det hverdagslige og det å ha en kropp som fungerer. Ille at man må få en sånn vekker som din sykdom er for å endre sin egen holdning. Måtte de neste dagene bli mye bedre.

    Om formen din tillater det en dag og om du da føler du har tid må du/dere gjerne komme på besøk så kan barna leke sammen også.

    Klem

    SvarSlett
  8. Er så leit å lese at du sliter med smerter skulle gjerne tatt de for deg.
    Man får så mange vekkere når en leser bloggen din. Ting som jeg har følt er bare dritt er jo blåbær i forhold til alt du må igjennom. Takk for at du minner meg på at jeg skal ta vare på hver dag og ikke henge meg opp i små ting.
    Håper du får en bedre uke uten smerter. Skal be en bønn for deg i kveld jeg. Glad i deg vennen.
    Masse energi og varme klemmer fra meg til deg, og varme klemmer til familien din som bare er helt utrolige.

    SvarSlett
  9. Grethemoren,
    jeg håper så sterkt og innderligt at vår tanke...
    vår bønn for deg,
    kan gi deg mindre smerte fremover!!!

    Du er i våres tanker hver dag og vi sender deg Xstra Tro & Styrke!!!

    Klemmer fra Laila og gutta

    SvarSlett
  10. Sender deg millioner av varme tanker og positiv energi Grethe. Følger bloggen din og synes du er fantastisk sterk og positiv. Håper du får en god dag i morgen!
    Tenker på deg.
    KLem far HelleS

    SvarSlett
  11. Takker for kommentarer og ja tårene triller...klem

    SvarSlett