torsdag 16. april 2009

jeg har klipt håret!

Ja, det er sant:) 8 mnd siden sist! og det gikk kjempe fint å stusse mitt korte hår. Klipte det på frisør salongen på radiumen. Hun var veldig nøye og brukte 20 minutter på meg...gjorde det finere i nakken, og rundt ørene. Hun gikk over hele håret og klipte 2 millimeter for å få bort dun. Deilig:) hun ble så overasket da jeg sa at håret mitt egentlig er "rødt", det så hun ikke antydning til, noen gylne innimellom, men fant ut av fargekartet at jeg er en .....blondfarge. Husker jo selvfølgelig ikke hva hun kalte det. Sånn kan det gå! håper når jeg begynner med cellegift at jeg kan ha på meg en ishette. Denne hetten gjør slik at man mister mye mindre hår, blir bare tynnere. Mange som har god effekt av den! Så med flaks nå så kan jeg også, fortjener jo det!?

Var jo inne å tok stråling idag tidlig, bare jo super spent på hva som ventet meg...siden vi hadde klaget igår og laget "litt oppstyr". Men vi gjorde det på en ordentlig måte synes vi! Så når vi kom var det en annen dame som tok meg imot sammen med en ung jente. Hun unge jenta sa selv hun hadde klaustrofobi, så hun viste akkurat hvordan jeg hadde det. Vi pratet litt sammen og jeg fortalte hvordan jeg hadde det og hva som var viktig for meg. De tok meg seriøst og gjorde meg trygg. De var kjappe og effektiv! Så da er det tre strålinger igjen..går fort:)


Ellers så må jeg jo fortelle om energien og den gode formen min idag! Våknet opp etter å sovet en hel natt, nesten smerte fri! Dusjet, kledde på med, sminket meg, fant ls klær og vekket henne..puh...en helt vanlig morgning kan jo dere tenke! Men ikke for meg lenger...hver dag er en ny dag. Dette ble en morgning med mye energi og alle d tingene jeg gjorde, ja det er uker siden jeg gjorde sist sånn rett etter hverandre. Vanligvis nå så har jeg dusjet og gått og lagt meg igjen før jeg har kledd på meg. Det er fordi jeg ikke har hatt energi og eller har hatt smerter. Jeg følte meg som et nytt menneske! Så jeg og mamma skulle hente Lea-Sofie i barnehagen idag, og før det var vi inne på Gulskogen og shoppa. Det er også lenge siden jeg har kunnet gått i mer enn en butikk uten masse smerter. Så idag er jeg ganske fornøyd, noen hakk mer enn jeg er til vanlig!

Hang litt på rommet mitt på sykehuset idag, var noen ting vi måtte ordne. Legen med de medisinstudentene kom innom og snakket litt. Hun skrøt av meg og synes det var tøft og viktig å fortelle historien min. Det er jo noe jeg gjør med glede, men klart det krever noe av meg, men gir meg noe mest da. Hun sa de ble rørt av historien, og det setter spor hos de mer enn å lese om det i en bok. Så det var gårsdagens gode gjerning!

Så er det imorgen da...tørr nesten ikke skrive om det, for alt vi planlegger som vi virkelig virkelig vil, det setter sykdommen ofte en hinder for. Så derfor har vi ikke sagt dette til lea-sofie enda, bare hvisket det til baby gusta:) Inne på radiumen har de et flott bade anlegg, som er godt tilrettelagt for barn. Der tenkte vi å kose oss før stråling imorgen, og la ls se på når jeg skal ta stråling. Men kroppen min sånn som den ser ut nå med stråle kart over det hele, så går jeg ingen andre steder enn der. Der er jo sånne ting normalt, også arrene etter operasjoen synes også selv med bikini. Men da håper jeg formen holder, ingen morsomme nye overaskende undersøkelser osv. kommer i veien imorgen! Hun Sætesdal som er med i lege teamet vet om dette, så håper hun er med menneskelig...Nei, imorgen er det en Andersen Otterskred fam sin store kose dag, det trenger vi!

Det var det for ikveld, får besøk nå og det blir koselig cam:) ola og jørgen får gå ut på tur og svette!

7 kommentarer:

  1. Så bra å høre at du har hatt noen fine dager. Det unner jeg dere virkelig. Jeg krysser fingrene for at dere får en koselig fam dag i morgen før stråling. Stå på Grethe du er bare helt rå!!!!!!!! Har ikke ord jeg for hvor sterk du er. Takk for at jeg får lese bloggen din.
    Masse energi og varme klemmer fra meg.....

    SvarSlett
  2. Så bra at du hadde en bedre opplevelse under strålingen i dag enn du hadde i går, bra at de har tatt deg på alvor.
    Tvi tvi for at dere får badet i morgen!:o)
    klem fra Marianne

    SvarSlett
  3. Bra at de tok kritikken i går til følge og at dermed opplevelsen i dag var bedre. Møtte deg i proffen i dag, da hadde dere sikkert akkurat hentet LS.Tenkte at da var nok formen bedre og det gleder meg stort.

    Håper dere får en fin dag sammen i morgen. Er det noen jeg unner alt godt så er det virkelig dere.

    Sikkert deilig å få fikset litt på håret også.

    Sier som Cathrine; takk for at jeg får lese bloggen din. Tenker så masse på deg og familien og da er det en fin måte å følge med på.

    Klem fra Kine

    SvarSlett
  4. Så bra Grethe!! Jeg fikk faktisk energi av å lese dette.
    Jeg skal krysse alt jeg har for at dere får en skikkelig Andersen Otterskred dag i morgen, for det har dere virkelig fortjent. Sweet dreams- håper du får en like god natt i natt.

    SvarSlett
  5. Så Flott at du har bedre dager og at de tok deg på alvor med strålingen. Det er viktig at de legger ting til rette! Å så deilig å få stelt litt med håret igjen! du er jo bare såååå fin med kort hår!!! I morgen får dere kose dere masse!!!! sender masse positiv energi og varme tanker over til deg!

    Stooor klem fra meg! :)

    SvarSlett
  6. Høres ut som du har hatt en kjempefin dag:-)Utrolig sterkt å lese innlegget ditt fra igår,-godt at du fikk fortalt din historie, og det trenger norske legestudenter å få belyst!!!
    Kos dere masse i badet i morgen:-):-)
    Klemmer og masse positive energier til deg:-)

    SvarSlett
  7. Dette var god lesing. Håper du nå bare får slike gode dager fremover. Tvi-tvi, nyt dagen i bassenget hele Andersen Otterskred (Ottersen (intern)).

    Fortsatt gode tanker fra hele "Flausen-gjengen"

    SvarSlett