tirsdag 7. april 2009

Påtegning!

Ja, da var kroppen full av streker (overkroppen), og de må IKKE forsvinne til tirsdag. Da må jeg igjennom alt engang til..."ble jeg truet med".Tenkte at den påtegningen ville gå helt greit ikke noe å grue seg til, og det vill ikke være vondt...vel...hadde en ganske forferdelig opplevelse! Siden de skal stråle i nakken, kommer de nærme ansiktet og måtte lage en maske jeg måtte ha på meg. Denne masken ble lagt over ansiktet mitt og tørket inntil og festet fast. Jeg måtte ligge helt stille med kroppen til de hadde fått tegnet ferdig alt. Selv om jeg hadde tatt maks av eg på smerte stillende som jeg har hjemme, fikk jeg helt uutholdelige smerter i ryggen! Da er det vanskelig å ligge stille, og med min klaustrofobi ble panikk tilstand for meg. Jeg hadde fått vivial, men siden smertene var for store ble alt forsterket..ikke greit! Men jeg klarte å gjennomføre det:)

Jeg fikk også justert litt på smertestillende som jeg tar, så da håper jeg påsken er reddet. Jeg skal også stråle nederst i korsryggen, så derfor har jeg tegninger over hele overkroppen. Så disse får jeg passe godt på, så slipper jeg mer tegning:) Så da får jeg bare lukte vondt i påsken, ikke no dusjing! hehe:) Pappa ble med meg på sykehuset idag, så fikk Jørgen seg avkobling med en fisketur. Det var hyggelig å ha med pappa! Det blir 10 strålinger, og begynner 14 april.

Må bare fortelle om lille Noah-August...nå krabber han rundt og er overalt! Men idag har han reist seg opp for første gang i lekegrinda:) moro!

Nå skal jeg ut å være litt sosial, det blir koselig å deilig!

2 kommentarer:

  1. Hei Grethe.
    Håpøer du får en brukbar påske med familien din og venner. Bra du klarer å være sosial oppi det hele!
    Tips til en god salat:
    Du blander det du ønsker av grønnsaker (salat, tomat, paprika osv). i tillegg skal du ha oppi krydrede nøtter (jeg pleier å bruke valnøtter, men vil tippe pekannøtter også passer bra, evt en nøttetype du kan spise). Det er disse som gjør hele salaten og fantastisk mye bedre enn bare vanlig salat (syns iallfall jeg). Og ikke trenger man dressing heller. For å få nøttene krydret steker jeg de i stekepanna i olje (blir vel ristede nøtter da) og strør over krydderblanding i en smak jeg syns er god (jeg har pleid å bruke kjøtt- og grill krydder, grillkrydder e.l, men tror cluet er en krydderblanding, ikke et enkelt krydder). Avkjøler nøttene og blander de i salaten, kjempegodt.

    Forøvrig syns jeg ofte salaten blir god ved å bruke krydder i stedet for dressing også.

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei snuppa!
    Håper de nye smertestillende medisinene hjelper, slik at du får kosa deg i påsken.

    Du får være forsiktig med vann denne uka ja, så du slipper den påtegningen én gang til. Synes du var flink jeg som kom deg igjennom tegningen, med klaustroforbien og smertene oppi det hele. Godt å ha med seg pappaen sin også da tenker jeg.

    Flinke Noah-August! Han har blitt så stor, nydelige gutten. Nå er det bare å rydde vekk alt av pynt i heimen.. he he.

    Håper du får en god påske vennen min. Kos deg med din flotte familie og hils alle sammen. Håper vi sees snart. Stor klem:).

    SvarSlett