torsdag 23. april 2009

Her er jeg igjen! veldig glad og fornøyd!!!!

Litt rart men har ikke fått skrevet på to dager nå...er kanskje noen som lurer på hvor det ble av meg!? men er her og det har skjedd masse spennende, glade og overaskende ting:)

Grunnen til at jeg ikke har kommet meg innpå å skrive er jo at dagen har jeg vært sykehus, så hjem og så er jeg jo så super duper trøtt...lea-sofie har flyttet inn på soverommet vårt nå. Hun trenger den tryggheten, hun merker jo at det er noe selv om hun ikke vet alt. Så der får hun ligge med glede, det er jo godt for oss også. Ikveld har vi satt inn en ekstra seng, jørgen sin gamle ved siden av vår. Så nå er hele er soverommet vårt en stor seng. hehe...takk pappa, vet du liker å bære rundt på den senga! Så jeg har sovnet med ls to kvelder i senga og sovet til morgningen etter:)

Men nå er jeg ferdig med stråling og skrevet ut fra sykehuset! Deilig det å ha det unnagjort, og få noen rolige ikke sykehus dager.

Men har fått noen fantastiske overaskelser i går!!!! Gode naboer/ venner det er godt det:) Når vi var på vei inn på Radiumen, ringte (må få nevne navnet ditt...:) Mai-Britt og hadde ordnet et weekend opphold til oss fire på pers hotel på Gol, med fri entre til bade land, frokost og middag...kan dere tenke dere noe bedre!? helt perfekt! ble helt målløs jeg og overveldet, du er jo bare god og best som ordner..og ikke minst klarer det! Så dit reiser vi helgen 8-10 mai. Gleder oss vi:)

Så kom vi hjem fra sykehuset, og i postkassa lå det et nydelig kort, håndlaget (regner med fra mammaen til jeanette) med mye fint skrevet inn i og at jeg er invitert på Taj mahal med mine tre nydelige venniner Jeanette, Lisbeth og Eldina...det skal vi til mandag! Gleder meg masse!

Sånne ting gjør jo at jeg svever....var i god form igår også og ble jo høyt oppe av disse overaskelsene. De voksne og barna i gata var ute igår og det var jo vi også, tok med en stol så kunne jeg delta også. Så koselig! koste oss store og små. Må bare si at vi har fantastiske naboer, helt supre, vi bor på et så godt sted.

Men ikke nok med det..Mai-Britt...ja du gjør meg målløs over alt du klarer og få til. Engasjementet ditt og måten du står på, du er helt fantastisk! Vi har jo badet flere dager nå inne på radiumen, og det har kroppen min hatt så godt av. Blir nesten smerte fri og kjenner at det er ordentlig godt for hele meg. Min store drøm har jo vært et boble bad med massasje ute eller inne..inne har vi ikke plass, men ute kan vi klare det. Jørgen lurte bare på om Mai-Britt kjente noen eller hadde noen kontakter, og det hadde hun. Så nå blir det et flott kar på oss, til en meget billig penge...målløs igjen! Jeg kommer til å flytte inn i det karet og ligge der å kvekke og kvakke og få svømmehud! skåle i boble brus og ja, kose meg rett og slett! det er bare helt fantastisk!

JIPPI JIPPI!!!!!!! jeg er glad og fornøyd!

Så selv om jeg har kastet opp og sovet i hele dag, kom meg nå på kvelden så er jeg er jo bare glad og fornøyd!

Klem til dere alle fra meg!

8 kommentarer:

  1. Så godt å høre! Du er jo ei fantastisk jente, så ikke overraskende at venner ordner til dette.

    Gleder meg til neste helg. Hilser fra venner.

    Klem Ray

    SvarSlett
  2. Så flotte mennesker du har rundt deg! Veldig sterkt å lese bloggen! Beundrer styrken din! Sender de beste tanker og masse god energi fra Nøtterøy! :-) (bor her med samboer og ei datter på 9 mnd)

    Klem fra Linn (som var sammen med Hans Petter)

    SvarSlett
  3. Hei linn! jøss...gratulerer med den lille og alt. Viste ikke det jeg! men hvordan har du fått vite om dette?? klem

    SvarSlett
  4. Flotte naboer. Det må jeg si. Men så har jo de flotte naboer også.
    Tenker det er deilig å sove med ls, ja. Helt sikker på at dere trenger det alle sammen.

    Kjære Grethe, du er så positiv og det er så deilig at du skriver denne bloggen for jeg trenger å følge med.

    SvarSlett
  5. Gunhild fortalte det - hun hadde hørt det via noen på jobben...

    Linnklem :-)

    SvarSlett
  6. ÅÅÅÅ jeg er så glad på deres vegne. Så utrolig koselig og JA May-Britt er bare ei flott dame, det er helt sikkert.
    Så hyggelig å lese at du har det greit og at dere får så flotte gaver og hjelp som dere nå får. Det fortjener dere bare sååååååå mye. Ha en strålende helg og lykke til med bading og alt.
    Vi snakkes igjen vi - masse energi og mange klemmer fra meg. .. .

    SvarSlett
  7. Jeg, pappaen til grethe, har ikke vært inne med kommentar på bloggen før nå. Vi bor jo så nærme, bare 10 min og gå. Og det er både jeg og Svanhilg (mammaen) glade for. Vi har snakket mange ganger om: tenk om de hadde bodd i Mo i Rana feks. ( ikke noe galt med Mo i...) Men da hadde vi ikke kunnet hjelpe med praktiske ting, og vi hadde engstet oss syke, tror jeg. Det å ha det privilegium som foreldre å kunne være så nære nå, er en stor hjelp for oss. Midt opp i alt det vond, så føler jeg at vi i den nærmeste familien har vokst som mennesker. Vi snakker om følelser, livet, og døden. Vi tørker noen tårer, ler,spøker, har klump i halsen, vondt i magen. Kort sagt alle følelser er sterkere, og ingen føler seg brydd over å snakke om "dype" tanker. Mange er redde for å snakke med mennesker som er i Grethes situasjon, hva skal vi si ? Kanskje er det best å snakke om vær og vind, og late som ingen ting. Det er det værste en gjør, og veldig sårt for den som er syk, det å late som ingen ting, når begge 2 vet at den andre vet. Kommentarfeltet er så lite at jeg ikke har oversikt over hva jeg har skrevet, og redd for å rote meg vekk i ordene mine.
    Poenget er: da Grethe fikk barn og satte bo, begynte vi å føle oss som mor og far, nå er vi mamma og pappa igjen. Grethes sykdom, og Grethe, har lært oss å glede oss over hvert gode øyeblikk her og nå. Vi har ikke ord for hvor glade vi er i hun. Og for hvor takknemlig vi er for at hun traff nettop Jørgen, fikk 2 barn sammen med han, og at de bosatte seg i gåavstand fra oss. Jørgen har vært, og er helt enestående, både som pappa og ektemann for Grethe. Vi er veldig glad i han. men vi er også bekymret for han. Han har det ikke lett. Så er vi glade for alle som er rundt de, de som legger igjen gode ord på bloggen, de som ber for familien, de som finner alternative metoder og videreformidler de, for naboer på Tolerud, for de som ber oss hilse til Grethe og mange flere som ikke er nevnt. Vår verden er plutselig full av positive og gode mennesker.
    Takk til dere alle.
    Så noen ord om å bære møbler opp og ned i leiligheten på Tolerud, 3 etasjer, med trange trapper. Det er noe jeg ikke har likt, men har gjort av plikt.
    Igår fortalte grethe at det hadde vært litt kommers på morgenen, hun var helt utslått, Jørgen måtte ta seg av alt, en på 8 mnd som er i gang med å utforske verden, og en 5 åring som ikke har noe forhold til tid osv. Og jørgen hadde på toppen av dette, omtrent ikke sovet om natta, pga dårlig plass i senga. Så kom ideen om å flytte en seng fra kjelleren og opp. Det gikk helt smertefritt. og det var en glede å bære den opp, det å gjøre noe som kan forbedre situasjonen deres er helsebot for meg. Nei, nå får jeg gi meg,jeg følte at jeg ville skrive noen ord, som kunne belyse litt om hvordan det ser ut fra våre øyne.

    SvarSlett
  8. Tusen takk pappa for en kjempe flott kommmentar, den satte jeg pris på. Alt du skriver stemmer godt. jeg har en så flott familie, og dette har gjort at vi nå er enda nærmere hverandre. Ting man kanskje ikke snakker omm så mye i hverdagen, det er hverdagslig for oss ved f.eks matbordet. At vi bo satte oss nærme foreldrene mine har betydd masse, uten de hadde ting vært enda tyngre. Eller vi kunne bodd i fr.stad ved svigerforeldrene mine og det hadde jo vært like fint. Men poenget er at vi har noen nære nære i nærheten. Må jo innrømme at den omsorgen jeg får fra mamma og pappa nå er godt, blir litt lille jenta deres igjen. Vet at jeg er det i deres øyne, men godt å føle det selv også. Så er jeg kjempe glad for at de er så gld i Jørgen, han er fantastisk! Det sier de inne på sykehuset også!! Familie er viktig, og det er viktig å ha et godt forhold til de. Det er vi heldig som har, og at fr.stad ikke er langt unna så vi har begge familiene. Det var det! takk igjen pappa, den beste pappaen min:)

    SvarSlett