onsdag 15. april 2009

en hektisk dag på sykehuset, men fikk unnagjort mye

Da var det nolk en sykehusdag, med mye på programmet. Vi får ta det i rekkefølge her:)

På morgningen var jeg å tok ultralyd av leveren, dette gjorde jeg får å kunne sammen ligne med ct jeg gjorde for en mnd siden. Den skal også brukes til å sammenligne etter jeg har fått noen cellegift kurer, om det minker, øker eller ingen endring. Legen sa at han ikke kunne si så mye til meg enda, men at de virket ikke så det hadde skjedd noe dramatisk å endring. Så bra, alt positivt må jeg være glad over.

Jeg hadde også besøk av en ernæringsfysiolog for å gå gjennom det kosholdet mitt nå. Jeg er jo så slapp, og jeg tror det er hovedgrunnen. Jeg får ikke i meg nok proteiner, og det trenger jeg. Hun anbefalte og kutte det ut! så det gjør jeg, ikke en helt grei avgjørelse, men nå vil jeg ha tilbake energien min:) Kosten jeg skal følge da er den som Rognlien anbefalte, de er ikke så ulike. Men her kan jeg spise frukt og melkeprodukter, fisk og kylling. Så kjenner meg bedre allerede idag etter et vanlig kosthold!

Etter dette kom det en gjeng 8 stk ca med medisin studenter inn på rommet mitt, sammen med en lege (som hadde spurt på forhånd) hun ville at jeg skulle fortelle min historie fordi den er så spesiell.....det er så ja..dritt å værre spesiell i en sånn sammenheng. Men jeg fortalte om alt, også min misnøye med drammen. Det siste jeg sa til de og kikket de alle i øynene var at de skulle huske på meg, og sjekke heller flere ganger, følge opp tettere osv. fordi jeg hadde ikke sittet her med spredning idag var kulen tatt med en gang. Det vet jeg! det var tøft, men også godt!

På strålingen i dag hadde jeg det ikke bra...de dammene jeg hadde i påskehelgen var jo helt fantastiske, koselige tok klaus problemet mitt veldig på alvor og gjorde sånn at jeg følte meg trygg. Men nå de to siste gangene har jeg vært på et annet rom med noen andre. Det er noe helt annet! jeg har fortalt problemene mine tydelig og sagt akkurat hvordan jeg vil ha det. Nå jeg ligger med maska vil jeg det kortest mulig tid...men de brukte for lang tid, så fikk nesten panikk. Jørgen stod jo ute sammen med de og så hvor treg de var, så han kjeftet. Jeg viste jo ikke det, men jeg også kjeftet og sa ifra hva jeg mente. Vi begge gjorde det på en ordentlig måte. Synes det er respektløst ovenfor meg å ikke ta det på alvor, for det er det jeg føler. Så nå er jeg ikke trygg der. Blir det ikk bedring imorgen, så nekter jeg å komme dit mer, da får de andre stråle meg:) Gidder ikke sånt jeg!!

så dagnes siste gjøremål var røntgen av bekkenet, for å se det med et sånt apparat også.

Nei, nå får jeg ikke skrevet mer...tomt batteri og laderen ligger på sykehuset:)

Men er mye bedre idag da!!! deilig!

6 kommentarer:

  1. Det var godt å lese at du var bedre i dag. Så bra at du sier i fra når du ikke er fornøyd. Du må bare stå på ditt og få det som du vil. Det er synd at du ikke kan følge kuren, men godt at du nå får litt krefter igjen for å kjempe videre. Nå skal vi bare krysse fingrene for gode resultater på dagens undersøkelser.

    Fortsatt gode energirike tanker til deg.

    Monica

    SvarSlett
  2. Hei Grethe.

    Så godt at du har hatt en bedre dag, blir nok godt for deg å øke energinivået med inntak av litt mer næring til kroppen.

    Godt å høre dine ord til medisin studentene - medmenneskelighet og det å bli tatt på alvor SKAL være en selvfølge i helsevesenet, men er desverre en mangelvare (ofte iallefall)...
    Så til disse trasige damene som overhode ikke har respekt for din klaus - jeg blir så sint på dine vegne. Sørg for at de andre stråler deg...

    God natt min venn. Jeg tenker på deg, dag og natt...

    SvarSlett
  3. God aften, det er godt du har med deg en bamse som kan brumme på dine vegne. Flott at du får noen dager som er bra, og få i deg næring som gir deg energi..Håper barbie faller i smak hos vesla...

    Sender selvfølgelig en god dose positive tanker!

    J

    SvarSlett
  4. Synes det er dårlig at de ikke tar dine ønsker og behov på alvor. Bra dere sier fra og håper det får dem til å skjerpe seg. Er jo viktig å føle seg så trygg man kan i en slik situasjon.

    Håper energien kommer tilbake med et mer normalt kosthold.

    Mange klemmer

    SvarSlett
  5. Nå sender jeg masse gode tanker for at energien skal komme. Flott at du fikk formidlet noe til legestudentene også.

    Her kommer hvertfall masse elektronisk energi til deg

    SvarSlett
  6. Godt å høre at du har det bedre i dag og at fighterviljen er intakt.

    Ser fram til å lage retter ala Rognlien.

    Vi må alltid bevare hjertet vårt!

    Kjærlig hilsen Ra

    SvarSlett