lørdag 4. april 2009

Livet vårt er en ekstrem berg og dal bane tur...

Det er nye ekstreme ting vi må forholde oss til hele tiden. Det er oppturer og nedturer...det svinger hele tiden. Så det er bare å holde seg fast og henge med så godt vi kan. Jeg synes vi er flinke til å takle alt, holde på håpet og henge med i hverdagen. Dette klarer vi med god hjelp fra våre nærmeste... og merker det ekstra godt nå hva det vil si å ha en familie som hjelper og støtter hele tiden. Jeg må få skryte ekstra av min fantastiske mann, jeg er heldig som kapret hjertet hans:)

Dere skjønner igår dukket det opp en ny hump i veien...jeg var inne på radiumen og tok MR. Det ble ikke full narkose, men masse beroligende i veneflon, overaskende så gikk det bra! Men noen timer senere ringte legen, og det var ikke så bra. I en nakkevirvel har de funnet en svulst, denne er de bekymret for at skal vokse. Gjør den det så kan det føre til lammelser. I en ukes tid har jeg mistet følelsen i to av fingrene på venstre hånd. Så på mandag og tirsdag blir det planlegging av stråling, stråling starter de med den 14 april. Så da blir det radiumets stråler istedenfor Kypros solstråler.....og i bekkenet var det også kreft. Ryggsmertene mine skyldes altså kreft hele veien. Det var et skikkelig slag i magen! Det her tok virkelig fra meg siste rest av krefter og satt meg helt ut...nå har jeg taklet to tøffe ting på kort tid og denne siste var jeg ikke helt rustet til å takle. Må bygge meg opp litt krefter og energi igjen så kommer jeg mg opp fra denne gropen også. Det var nok ekstra tøft at turen må avlyses som vi virkelig trengte og hadde gledet oss til! kortvarig glede.....

Idag har vi feiret Lea-Sofie sin 5 års dag, barne bursdag! Dette hadde vi gledet oss til, og den ble veldig vellykket. Prinsessa var fornøyd:) Så takk til alle hjelpere idag som gjorde dagen perfekt!

Ønsker dere alle en riktig god påske!

Påske klem:)

15 kommentarer:

  1. Så utrolig trist. Det var et sjokk å lese. Du skal vite at jeg tenker mye på dere, si i fra hvis jeg kan hjelpe på noe vis. Håper du får en rolig påske, med ikke alt for mye smerter. Klem

    SvarSlett
  2. så ufattelig trist :(
    Sitter her helt tårevåt og tenker masse på deg!
    Ønsker dere en god påske, håper den blir fin etter omstendighetene.

    Klem

    SvarSlett
  3. så utrolig trist Grethe, dette var leit.
    Det er så sterkt å lese det du skriver, jeg bli mektig imponert over at du orker å dele alt dette med oss. Takk!!!!!
    Dere får ha en så god påske som mulig. Lykke til videre. Hils masse til familien.
    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  4. Kjære deg, Grethe - så ufattelig trist lesning. Har ikke så mye fornuftig å si, men vit at jeg tenker masse på deg om dagen.

    Klem

    SvarSlett
  5. Kjære Grethe. Dette var trist lesing. Klemmer lenge og godt på deg jenta mi. Si fra hvis det er noe jeg kan gjøre for deg. Tenker på deg hele tiden. Stor klem.

    SvarSlett
  6. Kjære Grethe! Dette var trist å høre.Jeg tenker mye på dere om dagen, hadde håpet at dere skulle få reist på tur sammen!Håper du får en god påske, med ikke så mye smerter. Varme klemmer fra meg!

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Tja, hva skal man si. Jeg vil først si at Jørgen er jammen heldig som har kapret ditt hjerte også. Det var helt klart meningen. Det krever enormt mot fra et menneske å skrive som du gjør. I de første syv linjene finner jeg fem linjer med ren positivitet i. Det står det respekt av. Ingen trøst i det men allikevel. Og du avslutter med fem positive linjer. Og midt i ,kaller du det en hump i veien. Jeg tar av meg hatt og frakk for deg kjære Grethe.

    Kypros kan vente
    Den svale stranden ligger der
    de trange gatene er urørte
    bodene er for alltid fulle
    sjalet blafrer i vind
    fra sør

    SvarSlett
  9. Kjære Grethe i en sånn lesning kan en bli målløs men må si at ved å lese hva du skriver viser det hvor et stort godt hjerte du har og hvor sterk du egentlig er!!! Jeg og guttene beundrer deg vi sender deg våres beste tanker, klemmer og tenker masse på deg Grethe!!! Vi er glad i deg og håper du får en fin påske med dine nærmeste selvom det ikke ble tur til varmen.

    SvarSlett
  10. Kjære Grethe, tenker masse på deg og sender mange varme tanker! Stor klem fra Marianne

    SvarSlett
  11. Kjære Grethe,så trist å høre, men som det så fint blir sagt her- Kypros venter. Det er andre ting som er viktigere nå.
    Jeg er ganske så ordfattig nå, men en stor elektronisk klem sendes deg.

    SvarSlett
  12. Kjære Grethe, dette er helt ufattelig og jeg veit liksom ikke hva jeg skal si, men vit at jeg, som alle andre tenker på deg og støtter deg i kampen din. Du er viser en fantastisk styrke og kampvilje som er mektig imponerende, og du klarer også å være positiv og så gleder i hverdagen på tross at dette. Tror vi er mange som har my å lære av deg, iallfall jeg.

    Stor klem til deg og dine

    SvarSlett
  13. Hei Grethe!

    Tenker på deg-dere. Føler med dere.

    Stor klem og hilsen fra Ritha

    SvarSlett
  14. Kjære Grethe...

    Så ufattelig trist og urettferdig!!! Ord blir så fattige i en slik situasjon, men jeg tenker på deg og jeg vet at du er sterk, sterkere enn de fleste.

    Stor påskeklem fra Eirik og Caroline

    SvarSlett
  15. Kjære Grethe...

    Er trist å høre at dere ikke fikk turen som dere hadde planlagt. Vi ber å håper at du kan få noen possetive tilbakemeldinger snart. Tante og onkel tenker en masse på deg og dine nermeste i denne stund.Håper dere får en fin Påske uten alt for mye smerter.Masse klemmer fra tante og onkel på Askøy

    SvarSlett