tirsdag 28. april 2009

oppkast, oppkast, oppkast og oppkast....

glemte jeg å nevne oppkast?

jodsa, det er det som skjer her omdagen sammen med smerter og enrgiløshet. Dette tærer virkelig på!

Kan jo begynne med dagen igår, det jeg husker av den. Da skulle vi vært på radiumen og snakket med en sosionom som vi har kontakt med. Før det hadde vi tenkt til å bade, men jeg følte meg i super super form. Så jeg ville bytte bort bading med litt shopping (skulle jo ut på kvelden). Så stod jeg opp, men nei..der var super formen borte, oppkast. Da avlyste jeg sosinomom timen også...den var lite viktig. Jeg brukte dagen på å ligge og bygge meg opp igjen, spise og drikke, prøve og holde på maten. Følte meg bedre og orket 1 butikk, så hjem og hvile. Middagen kom også i retur...så hvile igjen. Gledet meg jo utrolig masse til å være sammen med beste snuppene mine! Jeg fikk ordnet meg, men så begynte oppkasten igjen. Nei, da var jean og eldina kommet for å hente meg...så vi bråbestemte kveld her med den indiske maten og lis kom også. Vi koste oss da MASSE!!!! selv om maten kom opp igjen på meg..det viktigste for meg var å være sammen med de og kose oss. Det gjorde vi, strømmen gikk også og ble borte så det ble enda kosligere! takk snupper, glad i dere:)

Dagen i dag da...ja oppkast, oppkast...huff...vi skulle tidlig innover for å ta MR av hodet mitt. De vil utelukke eller bekrefte at det er noe i hodet. Et av symptomene i hodet er oppkast. Men jeg TROR virkelig ikke det er noe der, men vil jo gjerne sjekke. Men det orket jeg ikke idag..når du henger over skålen og vrenger alt du ikke har i magen og kroppen skriker av smerte og lengter etter senga. Hadde ikke hatt mulighet jeg, da måtte de ha hentet meg med sykebil. Jeg må jå ha anestesi når jeg skal i mr og vet at det er noe styr for sykehuset, men...heldigvis er de fortåelsesfulle. Så når det bli aner jeg ikke. Men snakket med legen og det er også en av bivirkningene med cellegiften jeg får. Så tar bort en tabelett morgen og kveld for å se om det går bedre da. Håper og tror! Klokka er 7 og jeg har akkurat kommet meg opp fra senga idag:)

Men tror jeg gir meg meg skriving for idag...god kveld!

5 kommentarer:

  1. Så bra at du fikk vært sammen med jentene likevel. Det var stas å regne bort på sykkeltur med gubben din også:-)
    Håper og TROR som du sier at dette gir seg etterhvert. Og som nevnt av andre her skulle tatt en dag eller 20 for deg..
    Gode tanker fra Skogliveien...

    SvarSlett
  2. Uffameg, for noen fæle dager du har. Men så fint at dere kunne endre litt på planene slik at du fikk en sosial kveld.

    Håper kvalmen blir bedre med en noe mindre dose cellegift.

    Masse klemmer og ønske om bedre dager fra Kine

    SvarSlett
  3. Kjære Grethe.
    Får ikke til å sende deg kommentar fra min konto derfor låner jeg (Raymond)Andre'sin. Vil bare si at jeg følger med på bloggen din og tenker mye på deg. Hørtes ikke godt ut med alt oppkastet. Håper det hjelper å ta bort noen av cellegift tabelettene. Ser frem til å treffe deg og resten av familien når vi kommer på besøk i pinsehelgen. Andre' kommer nå til helgen og det vet jeg han ser veldig frem til. Ønsker deg en smertefri natt og en energifull dag i morgen.
    Mange varme hilsner fra Anne Tone

    SvarSlett
  4. Hei snuppa mi!
    Det er så vondt å se og lese om at formen er så dårlig. Krysser alt for at det hjelper å redusere mengden cellegift, så du slipper å være kvalm.

    Det var så koselig å være på besøk hos deg på mandag. Vi har det jo alltid så hyggelig sammen vi fire, uansett hvor vi er. Så var vi jo så heldige å få se din snille mamma og herlige Lea-Sofie. Og ikke minst din spreke mann:). Go'ingen Noah-August lå og sov sin skjønneste søvn:). Din flotte familie! Huset ditt ble forvandlet til en indisk restaurant, med dunkel belysning;). Praten gikk fra det ene til det andre. Gjestene dine hadde ikke vett til å dra før kl ble ett:)! Tiden flyr i hyggelig selskap. Avtalen er at det ikke skal gå så lang tid mellom hver gang vi ser hverandre. Det skal vi bli flinkere til. Vi er kjempe glad i deg og du betyr veldig mye for oss.

    Sender deg mange gode og varme tanker. Håper dagen i dag og dagene fremover blir gode og fulle av energi.
    Stor klemme fra Jeanette.

    SvarSlett
  5. Hei vennen.
    Huff så leit at du har vonde dager og masse oppkast. Krysser fingrene for at det hjelper å minske dosen litt. Sender også over masse energi!!!!!!!!!!
    Utrolig koselig at jentene ble hos deg i steden, der ser du hvor flotte venner du har. Stiller opp enten det er sånn eller sånn.
    Veldig kos at dere fikk en hyggelig kveld!!!
    Håper du får bedre dager og at du holder på maten så du kan får energien tilbake. God bedring Grethe.
    Masse varme klemmer med ennå mer energi fra meg.

    SvarSlett