fredag 17. april 2009

En deilig dag med alle fire:)

Ja, dagen ble sånn som vi ville og godt er det! Jeg våknet ikke med masse energi og smertefri idag, så ble liggende nesten helt frem til vi skulle dra. Men min fantastiske mann ordner alt, så det gikk bra.

Når vi kom frem til Radiumen og badeanlegget fikk ikke Noah-August bade..han er bleie baby! Pga av smitte fare og mange svake mennesker som bader der inne så er de ganske strenge. Vi skjønner jo det, men hadde ikke tenkt på det. Men de hadde en lekegrind som han kunne sitte i ved bade kanten, og når han ble lei, fikk han sitte litt på kanten og plaske. Så han koste seg for det. Vi koste oss alle fire, utrolig deilig! Kroppen min likte det veldig godt, de rygg smertene jeg hadde idag, ble mye bedre.

Etter badingen var det stråling! Alle tre ble med meg inn for å se, veldig koselig. Jeg har jo fortalt ls om maska og endelig fikk hun se den. Hun fikk være med å styre maskinene og trykke på masse knapper. De tok veldig hensyn til meg og henne:) Så nå er alt greit med strålingen igjen. ls fikk også velge seg to ting i en skatte kiste de hadde, et ponny blad og en strømpebukse. De er utrolig dyktige alle steder som vi har tatt henne med på sykehuset til å inkludere henne og gi henne små gaver. ( som hun elsker!)

Etter strålingen og badingen hang vi litt på rommet mitt. Ls og jeg lå i senga og spiste banan og gusta baby fikk melke flaske, en koselig stund! Så kom en sykepleier inn som skulle ordne med medisinene mine for resten av helgen. Hun gav ls masse sykehusting, så vi lekte litt doktor også, moro det. Dr. Sætesdal kom inn og ville at jeg skulle begynne med cellegift med en gang, blodprøvene mine er ikke akkurat positive. Så hun ville at jeg skulle ta de i tabelett form, 5 morgning og 5 kveld. Det er mindre bivirkinger enn den andre de hadde tenkt og ikke så farlig med tanke på å få feber. Da får jeg større frihet og reisefrihet! det virket som om håret ikke ville falle av heller. Men glemte å spørre ordentlig om det. Synes det virket positivt! Vi hadde en fin prat jeg og henne...hun trodde ikke og det føler ikke jeg heller at det har spredd seg til hjernen. Men de vil sjekke og det vil jo jeg også. Så håper hun har rett og jeg da!

Vi avsluttet dagen vår på Mc donalds, så unngikk vi køen og fikk litt mat. Det er jo ikke favoritt stedet, men stas for ls. Men det var litt godt også denne gangen, men jeg tror kroppen min fikk sjokk altfor mye fett og dritt i den maten.....så kastet opp når jeg kom hjem. Vet du hva, egentlig like godt, deilig å få det opp! det blir leeeeeeeeeeeenge til vi skal på et sånt sted igjen.

Må jo fortelle en setning og babyen vår også, idag brøt endelig tanna igjenom! hans første tann! den har vi ventet lenge på:) lille søte riskornet hans!

EN DEILIG DAG....:)

god helg!

6 kommentarer:

  1. Kjære Grethe.
    Mamma fortalte om bloggen din i dag. Dette var utrolig sterkt å lese! Har tenkt så masse på deg og familien din. Du er kjempe sterk som deler alt dette! Skulle så ønske a jeg kunne gjøre mer for deg, men sender deg alt jeg har av energi og gode tanker til deg og dine. Stor klem fra camilla

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint at dere fikk den dagen dere ønsket(ja, bortsett fra at Noah August ikke fikk bade da).
    Så fint at de tar slike hensyn og gir oppmerksomheter når LS er med. Og bra de tar hensyn til deg slik at strålingen igjen går greit.

    Håper og krysser fingrene for at det ikke har spredt seg til hjernen.

    Håper dere får en fin helg.

    Klem

    SvarSlett
  3. Høres ut som en deilig familie dag. Så bra dere fikk det til.
    Godt å høre at de tar godt vare på deg/dere der inne og at du slipper store bivirkninger med cellegiften.
    Mc donalds får en hver til å bli kvalm til tider så skjønner at du ikke skal dit på en stund.
    Moro med juniors første tann - han begynner jammen å bli stor og for en vakker liten tass.
    Ha en flott helg - håper du slipper masse smerter. Gla i deg vennen.
    Masse energi og varme klemmer fra meg

    SvarSlett
  4. Godt at ikke McDonalds blir fast tilholdssted..
    Gleder oss over gode dager!

    Love from Bergen

    SvarSlett
  5. Krysser fingrene for at det ikke har spredd seg ytterligere. Sender mange positive tanker. Klem

    SvarSlett
  6. Så bra at dagen var vellykket!

    God helg til deg og dine også!

    SvarSlett