søndag 19. april 2009

Gode dager

Vi har virkelig hatt en fin helg, fått slappet av og kost oss. Kommer litt til hektene igjen og vært sammen. Energien min er stigende, smertene varierende (men bedre), men er døsig av tabelettene...så ligger mye på sofaen for å avlaste ryggen og er døsig. Det er ganske plagsomt når det er sånn nesten hele tiden. Cellegiften kjenner jeg ingenting til enda, så det blir spennende å se hvordan den virker inn. Men helgen har vær super med de forskjellige tingene vi har gjort:)

Jeg tenker jo mye på alt mulig rart, og i den situasjonen jeg er i så er det jo naturlig å tenke mye på de store tankene..som livet og døden. Jeg har skrevet om det tidligere også at jeg har funnet en god indre ro, den har jeg lettet etter lenge. Jeg har hatt den i perioder (nå tenker jeg i forbindelse med sykdommen), men så har angsten ligget der på lur og tatt meg. Da er det angsten for å dø og for at legene skal si at det var det. Men når jeg fikk den beskjeden da som jeg fryktet mest, så kom roen min...nå vet jeg hva jeg kjemper imot og jeg føler meg jo så sterk og utrolig uovervinnelig! Det er en veldig merkelig følelse og jeg hadde ikke trodd at jeg kunne ha det sånn etter en slik beskjed. Men det kan jeg og jeg dar det faktisk veldig bra! Jeg nyter ting og elsker hverdagene våre og alle de flotte øyeblikkene jeg har med alle som jeg er glad i. Alt med barna mine er jo best, og det er så mye som jeg gjemmer i hjertet mitt, som jeg kan hente fram når jeg vil. Dette hjertet mitt skal ikke kreften få ta ifra meg, heller ikke styrken min. Dette er det jeg som bestemmer over!

Jeg har også mye håp, det klarte jeg ikke helt å fokusere på før, men det klarer jeg nå på en helt annen måte. Det ser jeg klarere nå. Klisje sagt, men livet er herlig:)

Det er en ting jeg savner da....man føler seg jo ensom på en måte, det er ingen som forstår meg helt og det forventer jeg ikke heller. Ingen kan sette seg inn i hvordan jeg har det før de har oppleved noe sånt selv, og man opplever jo ting forskjellig. Men det jeg savner er noen som meg...som har kreft som har fått beskjed om at behandlingen er livsforlengende og noen helst med barn. Skulle så gjerne ha pratet med en sånn som meg:) er det noen som kjenner noen, så kan de gjerne fortelle om meg og høre om de vil ha kontakt med meg!

Imorgen er det nest siste stråligen med maske, deilig det!

8 kommentarer:

  1. Hei!
    Skal hjelpe deg å finne et slikt menneske.
    Klemmer fra Raymond og Anne-Tone

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Godt å høre at du har noen bedre dager.

    Skjønner at du har behov for å snakke med noen i tilsvarende situasjon som deg. Hva med å høre med sykehuset om de kan videreformidle ønsket til aktuelle personer.

    Klemmer og ønske om gode dager til deg og din familie

    SvarSlett
  4. Hei Grethe.
    Kjenner du til disse sidene ?
    www.gjorenforskjell.no
    Her ligger det link til flere i samme situasjon som deg, og kanskje det er noen der du kan få kontakt med.
    Uansett, disse sidene inneholder mange fine artikler og forskjellige råd for alt og alle.

    Sees i morgen, men sjokolade håper jeg !

    Klem klem og natta natta

    SvarSlett
  5. Så godt at du har hatt en fin helg. Jeg tenkte også på det med å høre på sykehuset ang. noen du kunne komme i kontakt med. Jeg har sittet her og lett litt på nettsidene til kreftforeningen. Legger ved denne linken dersom det skulle være at interesse:

    http://uhelbredeligkreftsyk.blogspot.com/

    Dette er bloggen til en 41 år gammel kvinne med barn.

    Varm klem fra Monica

    SvarSlett
  6. On tops of mountains, as everywhere else to hopeful souls, there is always morning.

    Det er underlig dette med håp. Det ligger så my styrke i det. Man skaffer seg uant styrke gjennom håp. Og enda større blir gleden over småting i hverdagen. Og klisje eller ei. Livet er herlig for de som har øyne for småting. Å la seg overraske over en kopp kaffe på senga, eller en maur som går over terrassen er en gave. Den har du.

    SvarSlett
  7. HeiGrethe:-)
    www.espensteeen.com
    Denne mannen har også familie og barn,og har vært gjennom mange ned-og oppturer siste året.
    Håper du får en fin uke!!!
    Stor klem:-)

    SvarSlett
  8. Hei Grethe.
    Så bra at du og familien har hatt en fin helg, det var jammen hyggelig å lese.
    Håper du får slike dager framover.
    Vet ikke om noen som er i samme situasjon, men skal ha ørene oppe.

    Masse energi og varme klemmer fra meg. . .

    SvarSlett